Airpang

Alla inlägg under augusti 2010

Av Johnny Ottosson - 1 augusti 2010 18:10


 

Ett oväntat samtal.


Idag har det mest blivit pysslande med utrustningen sedan igår. Det är ju lite att gå igenom och CZ ska få magasinsystemet återmonterat osv. På förmiddagen så fick jag emellertid ett oväntat telefonsamtal - Håkan Spuhr ringde.


För er som inte känner till Håkan så är han sedan flera år tillbaka skribent på diverse olika vapen och jakttidningar här i Sverige. Mest känd kanske han är i Vapentidningen där han hade en egen kolum som hette "Fråga Smeden". Håkan är nämligen förutom skribent också utbildad vapensmed, vapenhandlare och hängiven vapensamlare med en omfattande kollektion av intressanta krutvapen.


Bortsett ifrån detta så skjuter han även luftvapen och har en egen FX Airguns Cyclone med kaliber 22. Temat för samtalet var för övrigt luftvapen, han hade en egen artikel på gång om luftvapen för Jakt & Jägare och ville ha hjälp att hitta lite källmaterial vilket jag bredvilligt bistod med. Vi talades vid en god timma och detta var första gången jag hade ett lite längre samtal med honom, vi har ju tidigare haft en del hetsiga diskussioner på Robsoft samt växlat några ord som hastigast på diverse vapenmässor igenom åren. Det hela var mycket trevligt och Håkan visade sig vara en mycket sympatisk person med god insikt även i frågan om luftvapen.


För min egen del så kändes det mäktigt, han är ju en av de få skribenter, tillsammans med Tom Gaylord och Ian Galan, som jag har tagit mest intryck av och vars artiklar jag alltid läser med stort intresse. Många tror ju att min förebild närmast är entusiaster som Anders (L. Dahlman) men de tre herrarna ovan har faktiskt alltid legat mig varmare om hjärtat. Nu ringde han i egen hög person för att kolla upp lite med mig om en luftvapenartikel och det är därför inte utan att jag känner mig en smula smickrad...


Vidare så har jag funderat på att fasa ut Ultran, eftersom jag har svårt att uppnå vettiga resultat med den i tävlingarna. Sannolikt så ersätter jag den på sikt med en .22 Royale eller liknande. Är det därför någon som läser detta och känner den person som var nyfiken på Ultran under gårdagens tävling så får man gärna vidtala denne att jag söker kontakt i frågan. Det enda jag vet är att han verkade komma ifrån Dalarna samt hade en Cyclone på skyddsjaktslicens...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Skapa flashcards