Airpang

Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Beståndsförändring

Av Johnny Ottosson - 27 juli 2012 20:00


Till salu


På grund av ändrade levnadsförhållanden, mindre utrymmen och färre möjligheter att skjuta, så kommer jag att sälja av en stor del av min vapensamling. Den som är intresserad kan höra av sig via kommentarsfältet, mail eller telefon. Mina kontaktuppgifter finns under fliken "Presentation" längst upp till vänster på huvudsidan.


Följande vapen är aktuella att säljas i nuläget, de sänds per post eller kan medtas till Onsala 29/7:


Weihrauch HW55


SÅLD


Haenel 300


Bössa från fel sida om järnridån, tillverkad 1973. Inköpt av den förste ägaren, mycket sparsamt använd och i princip nyskick. Välskjutande men effektsvag, typiskt för modellen. Trevlig källarbössa för inomhusskytte vintertid eller för lite precisionsplinking i trädgården.


http://airpang.bloggplatsen.se/2011/11/21/6683581-annu-ett-fynd/


Pris: 500 kr (+ ev frakt)


Diana 27


SÅLD


CZ200T


Ett av mina favoritvapen, ett mycket påkostat exemplar med mängder av tillbehör. Den är utrustad med avtryckarsystem, hamster, rembygeldubb/bipodfäste (bipod ingår ej), metallbolt, smitt pipband från Rowan Engineering, England. Medföljer gör Air Arms magasinsystem med 4 st lösa magasin, original dioptersikte/korntunnel samt pipadapter för 1/2" gänga. Kikarsiktet är Hawke/Tasco Varmint II 6-18/42 Ao med Sportsmatchfästen samt Sportsmatch spiritlevel. Stocken doppad i Realtree kamouflage och med följer även en lös bakstock från AA S200S som dock är sprucken i pistolgreppet (kan dock anses användbar ändå). Säljes licensfri på 10J men highpower hammarfjäder medföljer som ger totalt ca 18 joule i en jämn effektkurva.


http://airpang.bloggplatsen.se/2012/06/06/8037042-till-sist/


Pris: 4500 kr (+ ev frakt)  * NYTT PRIS *


 









 
 
Ingen bild

Estetiska bostadsområden

21 juli 2012 11:29

Guud va skönt att sälja av så du kan fokusera mer på att arbeta och göra nytta !

Johnny Ottosson

21 juli 2012 13:02

Främst är det en fråga om utrymme, jag har plats för skåpet och fyra vapen däri.

All ledig plats runtomkring det nya vapenrummet kommer att behövas för dykarflaskan och all ammunition som jag har hamstrat på mig igenom åren.

Skåpet kommer att innehålla:

Ruger 10/22 - Leupold 2-7/33
Elite .25/.22 - Leupold EFR 3-9/33
BSA Ultra .22 - Tasco Varmint 2.5-10/42
Diana 25 .177

Eventuellt så kanske jag fyller på med ännu ett PCP med kaliber 177 sedan om jag kan få undan Dianan någonstans utanför skåpet.

Pilbågen åker med också, den får hänga i en krok från taket, precis som nu, så att den tar så lite fysisk plats som möjligt.

 
Ingen bild

SverigeDemokraten

21 juli 2012 17:53

väl talat GalaxyBloggen !

 
Ingen bild

Peter i Karlskronas

21 juli 2012 17:56

Jag tar ditt Diana 27 Johnny.Du har min adress men troligen inte tfn 076-1416697.Lycka till med din nystart.Hoppas dina små barn inte blir alltför ledsna.

Johnny Ottosson

22 juli 2012 10:52

Hej Peter! Jag kan inte skicka den direkt, men den är öronmärkt till dig. Du får gärna maila om din adress, om du har möjlighet.

johnnyottosson52@gmail.com

 
Ingen bild

snörvel

21 juli 2012 20:54

Ursäkta men kan vi hålla oss till ämnet försäljningen av luftgewer!

 
Ingen bild

Skogshuggarn

22 juli 2012 14:21

Då drar jag slutsatsen att Ottosson har haft ihop det med en invandrarkvinna som dessutom är arbetslös, annars är inte påståendena riktiga om orsaken till försäljningen.

Johnny Ottosson

22 juli 2012 18:31

Jag har inte "haft ihop det" med någon annat än min nu före detta hustru under det äktenskap vi delade.

Nu efteråt så, tja det är ingen arbetslös invandrarkvinna.

 
GalaXyBloggen

GalaXyBloggen

22 juli 2012 20:59

Johnny. Inläggt innan med "i tider av massinvandring... " osv har inte jag skrivit. Det är någon som använt mitt nick. Det kan du säkert se i bloggsystemet eller hur? Det är förbannat löjligt och fegt att skriva i andras namn/nick.

PS: Jag skulle köpt din CZ innan men nu har jag ändrat mig och vill ha ett kraftigt fjäder/piston gevär istället med grym presicion. Jag känner inte för att släpa runt med dykartub. Det är ett jättefint vapen och priset är bra men vi har ju annat i skåpen och ett vanligt konventionellt men grymt bra räcker för mig. Du har iget sådant till salu som jag är intresserad av, annars hade jag slagit till.

DS: Lycka till i fortsättningen, skilsmässor har alltför många varit med om, det ordnar sig säkert på ett bra sätt allting.

http://galaxybloggen.blogspot.com

Johnny Ottosson

22 juli 2012 21:02

Jag såg det.

Din namne är nu spärrad.

Allt ordnar sig, det är bara en tid av omställning först.

 
Ingen bild

Tjuvkil

23 juli 2012 15:06

Vi måste prata mer mulchersystem.

 
Ingen bild

PeterF

23 juli 2012 17:36

Inte alls säkert att det ordnar sig. De verkar ju bara in in fler och fler.

Johnny Ottosson

23 juli 2012 19:26

Det ordnar sig med mig och min skilsmässa.

Alltså åsyftades inte invandringen.

Kan vi släppa fokus på invandringen nu?

 
GalaXyBloggen

GalaXyBloggen

23 juli 2012 19:50

Tack för det Johnny. Jag står för mina åsikter och inlägget var inte "hemskt" på något sätt men det var inte jag som skrev det och inte nog med att det inte var bra till innehållet, det var inte bra formulerat heller. Lite som om en femåring skrivit det ;)

Fortsätter detta med sådana kommentarer måste du väl tyvärr förhandsmoderera kommentarerna. Om det går, du kanske får för många på en dag för att hinna med nu mitt i röran.

/Mats

http://galaxybloggen.blogspot.com

Johnny Ottosson

23 juli 2012 19:52

Jag har absolut inga problem med dina åsikter eller hur du framför dem.

Nazister och de som däremot bara kommer till bloggen för att diskutera invandringen kommer nu att bli spärrade så att jag slipper sitta och förhandsmoderera.

 
Ingen bild

Peter i Karlskrona

25 juli 2012 08:29

Hej Johnny

Ursäkta dröjsmålet.Har passat på att köra min Traja de här fina sommardagarna och därför inte hunnit kolla din blogg.Trodde inte det fanns så konstiga nördar som dykt upp på din fina blogg på sistone.Verkar vara småglin som inte kan skilja mellan kuddar och morötter! Nåja,dom växer väl upp dom också nån gång förhoppningsvis.
Har skickat dig mejl med min adress.

 
Ingen bild

SverigeDemokraten

25 juli 2012 17:13

börjar bli mer och mer intresserad av cz 200,skulle passa bra till mej som är liten och klen

Johnny Ottosson

27 juli 2012 23:29

Bara att öppna plånboken..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards