Airpang

Direktlänk till inlägg 9 maj 2020

Nyheter?

Av Johnny Ottosson - 9 maj 2020 10:00


En ny FX Airguns Wildcat Mk III..?


 

Kan detta var en spännande nyhet?


På en av Facebooks alla luftvapengrupper så hittade jag den här kryptiska nyheten, som jag inte har sett bekräftad någonannanstans. Uppgifterna kommer alltså inte från någon officiell FX kanal så jag vet inte om det är en genuin utveckling av Wildcat eller någon photoshop-skapelse etc.


Det hela förefaller i alla fall visa en Wildcat med någon for av ny justeringsratt baktill.


En mer solid nyhet, från FX egen grupp är de nya Smothtwist Superior STX-liners för deras pipor:


FX Airguns strävar alltid efter prefektion i fråga om precision..  

 


Mer detaljer om dessa nya liners kommer säkert att dyka upp på Youtube inom kort. Själv så hittar jag nästan bara nyheter inom vår hobby på Facebook och Youtube numera, att kolla på olika forum efter nyheter känns ganska så passé dessa dagar.

 
 
Ingen bild

Ulf

9 maj 2020 15:33

Varför skriver du inlägg på Robsoft om nu forum är så passé? Dags att lägga ner bloggen kanske, verkar rätt dött här?

Johnny Ottosson

16 maj 2020 10:01


Att forum är passé betyder ju inte att mediet som sådant är oanvändbart, bara att det har passerat sitt zentith som primärkanal.

På grund av tidsbrist så har jag inte haft möjlighet att köra Airpang lika mycket som tidigare men jag tänker ha öppet bloggen tills vidare så att jag kan ta upp den mer aktivt framöver och så att den ska finnas tillgänglig som kunskapsbank.

I nuläget så ägnar jag mesta fritiden åt styrelsearbete för en förening, kör en tung kampanj i Ereb Altor, skriver artiklar åt olika tidskrifter, företrädelsevis runt grön mobilitiet (div elfordon), grabben och jag mekar en del med hans moppe (custombygger avgasmoppe!) och den lilla tid jag har kvar för skytte har mest gått åt till bågskytte.

I framtiden så planerar jag att flytta ut i glesbygden så då kommer säkert skyttehobbyn att bli mer frekvent igen.

 
Ingen bild

Fonky

14 maj 2020 07:09

Håller inte med Ulf - kul att läsa här!

 
Ingen bild

GeKo1966

17 maj 2020 01:40

Tycker det er bra at Du skriver her inne!! Bli ved med detta! kollar minst en gång i veckan!!! ;-)

 
Ingen bild

Air

17 maj 2020 14:46

Tack för info jag läser gärna här.Det bara sprutar nyheter från FX.
När ST pipan kom för många år sen lanserades den som pipan som skjuter
all amo bra.Vilken piptyp är vi uppe i nu börjar bli rörigt även en
ägare av nyare FX börjar väl snurra bort sig i alla inställningar
på luftgeväret.Hur ska allt ställas in även Fredrik börjar få svårt
att förklara.Men visst kul med valmöjligheter för de som vill.

 
Ingen bild

Ulf

24 maj 2020 18:26

Johnny kan mycket om luftvapen. Synd att hans tråkiga personlighet innebär att väldigt många tar avstånd från honom och hans blogg. :(

Johnny Ottosson

6 juni 2020 11:13


Då är det skönt att besöket på Airpang är både frivilligt och gratis.

 
Ingen bild

Ulf

23 juni 2020 09:02

Du missade min poäng, om du inte var så bitter och ogästvänlig så hade din blogg fått mer läsare, det hade väl varit roligt? :)

Johnny Ottosson

1 augusti 2020 15:06

Att ha mängder av läsare innebär inget egenvärde. Det relevanta är att bloggen är till nytta och glädje för de som väljer att ta del av dess material. Hur många som väljer detta är egalt.

 
Ingen bild

Archon

26 juni 2020 06:32

Ursäkta att jag lägger mig i ert käbbel. Jag känner inte Johnny personligen. Det är möjligt att han är en tråkig bitterfitta privat. Jag vet inte. Detta är dock inget som jag kunnat utläsa ur hans blogg. Jag har liksom aldrig tänkt ”Gud, vilken bitter gammal tröttmössa den här bloggaren är” när jag läst i den här bloggen. Men det är klart, man kan ju tolka saker och ting olika. Det finns ju de som tycker sig höra sataniska budskap när de lyssnar på rockmusik, exempelvis.

 
Ingen bild

Ulf

28 juni 2020 07:53

Archon

Bitter var ordet! Läs senaste inlägget om tävlingar, jag vet inte om han är ledsen för att han och hans son är dåliga skyttar? Det är ett jäkla hackande på dessa FT-tävlingar hela tiden. :)

Johnny Ottosson

1 augusti 2020 15:10


Problemet med FT-skyttar är att de har utvecklats på ett sådant sätt att de exkluderar människor från skyttegemenskapen.

Det är ingen utveckling som jag vill stödja och problemen runt detta vill jag gärna belysa.

En av förevändningarna med reformerna till dagens rigida system under förbundet var ju att bredda och popularisera sporten.

Tyvärr blev utfallet precis tvärtom och när man inte inser eller vill erkänna detta så har jag många gånger uttryckt skadeglädje.

Huruvida vi är bra eller dåliga skyttar spelar ingen roll, att tävla handlar om att ha kul och inte bara om att leverera resultat så att man kvalificerar sig till olika internationella tävlingar.

Sedan om detta är bitterhet?

 
Ingen bild

kj

24 juli 2020 09:19

tycker du ulf hackar själv på johnny,dålig skytt och tråkig personlighet,varför går du då in på denna sida om du inte gillar den, den johnny jag känner stämmer inte med vad du säger,men du själv kanske tror du är ett charmtroll?

Johnny Ottosson

1 augusti 2020 15:10


Äh, inget att bry sig om.

Kul att höra från dej förresten, har tänkt mycket på dej och hur du har det osv.

Allt väl?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Skapa flashcards