Airpang

Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

Hederlig handlare..

Av Johnny Ottosson - 9 maj 2013 10:30


Man kan väl inte låta bli att gilla BAR...?


  Vi säljer den gärna till dej - men det finns bättre vapen på marknaden...


Ibland så är Lloyd & Co uppfriskande ärliga på sin hemsida även om det kan ta sig lite drastiska uttryck. Lusläser man deras hemsida så kan man hitta en del guldkorn där man öppenhjärtat berättar vad man tycker eller inte tycker om en hel del produkter som de själva saluför..

 
 
Ingen bild

kj

9 maj 2013 15:50

ärlighet?handlare och försäljare vill ju sälja det dyraste,så givetsvis rekommenderar dom det dom tjänar bäst på,inom försälnings branchen existerar väl inga skrupler,har ju varit så i alla tider,sen får ju var och en kolla med opartiska källor,vad som är bra eller dåligt,tur det finns konsumentlagar,mycket skräp som säljs än idag tyvärr,

Johnny Ottosson

9 maj 2013 20:55

Skicklig försäljning handlar om att hjälpa kunden att göra ett bra beslut i ett långsiktigt perspektiv samtidigt som man genererar lönsamhet åt den verksamhet som betalar ens lön.

Jag har inga problem med att BAR rekommenderar HW99 före HW57 på grundval av att den förra är bättre, trots att den är billigare..

 
Ingen bild

Snajper

9 maj 2013 22:42

Vissa vill inte höra sanningen, dom vill hellre höra en massa dravvel om hur bra deras egen dyra bössa är även om dom inte kan träffa något med den!

 
Ingen bild

Silwer

10 maj 2013 03:43

Jo ok att det är personliga inläg, jag tycker nog att de är bra, varför krusa nåntingman inte alls tror på, som Dianas p1000 som de ju också anmärker på.

Jag tror inte det här är om dribblande med pengar utan om hur de ser på den här bössan helt enkelt, deras sanning iaf.

Jag har diskuterat endel med Lloyd och jag uppfattar det som så ärligt det kan bli utan att givetvis förvägra nån nånting eller vara elak.

Vill de köra den här stilen lockar det sånna som mig andra blir personligt förolämpade, på gott och ont helt enkelt.

 
Ingen bild

Snajper

10 maj 2013 15:54

Ja vist är det bra, det är säkert för att slippa onödiga diskussioner om problem som kunder får som köper bössan

 
Ingen bild

Silwer

11 maj 2013 00:22

Hw57 ibland benämnd hw99 är ju en sån gammal modell de har kvar i sortimentet.

Ladsystemet är imo inte vettigt, den har ett litet block som hoppar upp när man spänner den som på en Gamo cf20, fast bättre kvalitet, men pipan kommer man liksom inte åt utan att riva bössan.

Ljuddämpare är inget vi bryr oss i.

Den går väl som en hw50 tror jag i övrigt, prismässigt vet jag inte vad den hamnar.

Johnny Ottosson

11 maj 2013 10:02

HW99 är samma som HW50S.

HW57 är en separat modell.

 
Ingen bild

Silwer

13 maj 2013 19:29

Jo du har rätt och jag fel där, det är hw50 som av nån anledning heter HW99 på vissa marknader, vet ej varför.

HW57 är dock förutom underspännare i samma klass annars,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards