Airpang

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

En milstolpe...

Av Johnny Ottosson - 17 november 2011 23:48


Tusen inlägg med Airpang


Idag så har bloggen med detta inlägg passerat 1000 st inlägg sedan starten den fjärde december 2009. Lustigt nog så infaller detta exakt på dagen 12 månader sedan jag passerade första 500 st inlägg. Airpang skrider alltså framåt med en osviklig precision.


Förutom mina tusen inlägg så har jag även lagt ut 1589 st bilder och kombinationen av detta har inneburit 2478 st kommentarer som egna inlägg av besökarna där allt möjligt har risats, rosats eller bara kommenterats. Något som däremot inte har varit lika populärt är Gästboken som under hela denna tid bara noterat 30 inlägg.

Frågelådan är emellertid mycket uppskattad. Trots att denna finess kom rätt sent så har den redan givit 243 st funderingar. Besökarantalet är angenämnt högt stundtals slår jag i 250 st unika besökare varje dygn vilket har skapat ett angenämnt problem. Utav alla bloggar på Bloggplatsen så ligger jag vanligtvis på 18-20 plats, vilket är otroligt bra med tanke på hur "smalt" intresse som avhandlas i bloggen. Travtips, The Sims och liknande har ju betydligt större upptagning av besökare.

Närmaste problem som står framför är bandbredden och jag funderar just på över hur jag ska lösa detta. Ett alternativ är att köpa loss en dedikerad plats för bloggen och sedan finansiera den igenom reklambanners för våra uppskattade handlare/tillverkare/återförsäljare. Detta då för att säkra gratis och alltid tillgängligt tillträde för er besökare. Hög trafik är ju i sig trevligt men det kan tyvärr även innebära en del praktiska problem att lösa.

Annars rullar allt på som vanligt, till glädje för många och förtrytelse för fåtalet.

Väl mött för nästa tusen inlägg!



  
  
  
  
  
  

 
 
Ingen bild

Erik

18 november 2011 10:44

Grattis Johnny - kul att det går bra :)

 
Johan

Johan

18 november 2011 11:21

Ja, grattis! Förr fick man vänta ett par månader mellan Anders Dahlmans luftgevärs inlägg i Allt om Jakt och Vapen, nuförtiden kan man läsa nytt varje dag på din bloog... Kul! =)

http://www.skyddsjakt.n.nu

 
Ingen bild

Thomas

18 november 2011 12:01

Grattis !

 
Ingen bild

brytpipa

19 november 2011 01:39

Stort Grattis! Jag avnjuter regelbundet din blogg.

Extra kul att fjäder vapen på sista tiden fått stor uppmärksamhet.

Johnny Ottosson

19 november 2011 12:20

Det kommer nog att bli ganska mycket fjäder framöver är jag rädd...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards