Airpang

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Sista versen...?

Av Johnny Ottosson - 25 juli 2011 12:45


Whats up with Theoben...?


Det verkar som att det är lugnt och stilla hos Theoben trots att kunderna hoppar jämfota av irritation när leveranserna dröjer på.


http://www.airgunbbs.com/showthread.php?547581-Fed-Up-of-Waiting-for-Theoben.....


Blackpool Air Rifles har "out of stock" på nästan alla Theobens modeller och de köper ju stora batcher åt gången, de har med andra ord själva inte fått leveranser på väldigt länge. Uppenbarligen så står Theoben stilla, frågan är varför?


http://airgunbuyer.com/Showproducts.asp?cat=Air Rifles&SubCat=Theoben Air Rifles

 
 
Ingen bild

Luftpickan

25 juli 2011 13:14

Jag har läst att de helt enkelt inte får pipor av LW för att LW inte hinner leverera pga högtryck i beställningarna.

Johnny Ottosson

25 juli 2011 13:33


Jag har hört att LW inte har tillräckligt bra pipor så att de vill leverera, något strul med en maskin?

Som så är fallet så borde fler fabrikat också drabbas, även om det dröjer längre tid när dessa fabrikat har större lager av färdiga vapen att leverera ifrån.

Om inte så kan man undra vad som händer med Theoben..?

 
Ingen bild

Silwer

25 juli 2011 13:57

Exakt AA använder också LW pipor, då borde de vara utan med tycker man för de säljer ju ändå mer volymässigt är Theoben.

Låter underligt, men förr sa ju Johnny att de hade problem med kreditvärdigheten helt enkelt, var det påhittat?

Johnny Ottosson

25 juli 2011 15:04

Nädå, man hade/har omfattande ekonomiska bekymmer och inte blev det bättre av att man lämnade sin gamla lokaler innan de kunde flytta in i de nya.

Jag tror att AA har större lagervolymer än Theoben, vilket maskerar LW bristen (om detta nu är orsaken till att Theoben står stilla).

 
Ingen bild

MrBlarren

25 juli 2011 14:06

..Eller arbetarna kanske dricker en "nice cup of tea" :-)

 
Ingen bild

Silwer

25 juli 2011 14:10

Jo, de lär sig kanske aldrig:-)

De har ju sänkt massor av fabrikanter genom att jobba så och sen när nån sagt åt dem så har de strejkat:-)

Det är inte så långt dit men de har en helt anna arbetsmoral än svenskar normalt sett åtminstonde i arbetaryrken.

Johnny Ottosson

25 juli 2011 15:07

Sedan vet jag inte hur det är med ledarskapet, Dave är ju död, Ben kör Milbro och Martin kör Theoben USA.

Vem som kör Theoben UK vette katten?

Ben har jag iaf haft nöjet att träffa och jag kan säga så mycket som att under hans tid så hade man inga ekonomiska problem och skälet till det förstår alla som har träffat honom.

Han kan luftvapen, han kan business och han känner alla och envar i hobbyn.

Att han sedan inte förstår charmen med att åka Mazda pickup i 80 km/h, det kan jag förlåta honom för...

 
Ingen bild

Silwer

25 juli 2011 15:58

Hahaha, lurade du med han i din bil.

Jo han vet nog vad han gör han är ju en av de som man tänker på direkt när det gäller folk i den här hobbyn, de som kommer upp med nya ideér osv.

Nä jag vet ärligt talat inte mycket om Theoben mer än att de som du anmärker lär ha en betydligt mindre kundkrets än AA pga att de inte har några lågprisvapen på nåt sätt.

Jag tycker ändå det låter konstigt att all produktion stannar pga att LW inte kan leverera, men som sagt vi får se, det lär ju visa sig, nåt sånt måste ju vara löst på nn månad högst.

Tar det längre tid tror jag inte att det är LWs fel iaf.

Johnny Ottosson

26 juli 2011 12:02

Äh, hade jag haft en snabbare bil så hade ju inte vårt samtal varat lika länge. Funderade nästan på att fingera en punktering för att hinna suga ur honom mera info.

De planerna fick jag snabbt skrinlägga när han började skruva på sig och upprepade gånger fråga om jag trodde att han skulle hinna med planet eller inte.

När jag sedan fick köra zick-zack igenom Göteborg eftersom de hade avstängda gator på grund av dubbförbudet så såg han ärligt svettig ut.

Vi hann dock och jag kunde glädja honom med att han slapp kön till boardningen..hehe

Jag delar din slutsats om att ifall produktionsstoppet tar lång tid så är det säkert inte LWs fel utan något annat, kanske finansiellt..?

 
Ingen bild

Jazz

25 juli 2011 17:46

Tydligen står även AA stilla på grund av att de inte har pipor.

 
Ingen bild

Silwer

29 juli 2011 09:25

Var kommer infon ifrån? står inte på deras hemsida eller på AA owners club siten.

Hemsidan är iofs nåt de inte lägger nån enorm tid på direkt, men nån jäkla fantast som hänger på det där forumet borde väl märkt det?

Johnny Ottosson

29 juli 2011 11:23

Huh? Hemsida? Forum? Det är citerat ifrån deras Facebook-sida, det är ju där man kan kommunicera med dem interaktivt.

Läste du inte inlägget jag skrev om BARs suveräna FB-policy? Den som sitter i kassan där har också ansvar att ligga online på FB hela tiden för att möta kundernas frågor och synpunkter.

Jag har testat flera gånger och man får normalt svar inom ett par minuter. Snabbare än mail och man slipper ringa och det är upptaget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards