Airpang

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

Att handla hos Hurricane

Av Johnny Ottosson - 12 augusti 2010 15:45


 

Räkna om, räkna rätt...

 

Många av oss entusiaster köper mycket av vad vi behöver hos den alltid lika jovialiske Tobias Rosén (Tobbe) på Hurricane nere i Vittsjö. För att underlätta försäljningen via Internet så har Tobbe en webbshop som en del av sin hemsida.


Den sidan har en ganska bra funktion, som jag med viss genans måste erkänna att jag först nu har upptäckt, trots många års handlande på sidan.


När man är vid "Kassan" och ska välja fraktsätt så kan man ändra antalet varor (exempelvis diabolburkar) och därmed se hur frakten förändras igenom den suveräna funktionen "Räkna om".


Köper man exempelvis X antal diabolburk-ar med 177 JSB RS så kostar frakten:


1 st - 48 kr

2 st - 72 kr

3 st - 72 kr (!)

4 st - 150 kr

5 st - 175 kr


Jag som alltid har köpt burkarna två o två.....  


Kolla alltså den här funktionen när ni beställer, den är väldigt exakt och skiljer sig även mellan olika sorters diaboler inom samma kaliber. Det är alltså väl värt att räkna om ett antal gånger innan man avslutar köpet. I synnerhet när man köper diaboler eftersom dessa är dyra att frakta i förhållande till sitt varuvärde.

 
 
Ingen bild

zeke-cool

12 augusti 2010 18:03

Det är dyrt att skicka med Posten! Om man jämför
med bussgods som är mycket billigare! Och de hanterar paketen varsamt så dess innehåll inte
skadas!Det är inte roligt när man öppnar ett
paket med dyrt köpta diaboler och flera burkar är
skadade och buliga!Så kan fallet var med Posten!

 
Ingen bild

-Jonas-

12 augusti 2010 18:24

Posten har väl samma pris up till olika vikter...1 3 5 10 osv...Så det är rätt smart att hamna rätt viktmässigt. Var ett jäkla hopp mellan 3 och 4 burkar...nästan dubbelt ju...
Så det gäller och vara taktisk om man inte vill betala onödig frakt.

 
Ingen bild

Johnny

12 augusti 2010 22:21

När jag beställde ifrån bussgods så fick jag åka ner till GDGs terminal i Göteborg för att hämta godset. Det var 60 km enkel väg.

 
Ingen bild

AW

13 augusti 2010 15:18

Posten har väl slutat att transportera precis allt som ens kan vara vapenrelaterat?

Johnny Ottosson

17 augusti 2010 22:34


Mina paket ifrån Hurricane har iaf kommit fram som de ska. Jag hoppas att det gäller även för övriga kunder?

 
Ingen bild

Erik

18 augusti 2010 22:55

Pratade med Posten företagspaket idag och svaret blev:
Inga vapen får sändas med postpaket.
Posten tar inte emot paketet om de vet att det är ett vapen (Luftvapen inräknat, oavätt om det är licensfritt)
Inga försäkringar gäller om man skickar ändå.
Och om posten upptäcker att försändelsen innehåller ett vapen, så kan Posten överväga att göra en polisanmälan...

Låter mycket konstigt om Hurricane ändå skickar med posten. Men de är klart att han kanske löser de få paket som är trasiga själv, utan att tjafsa med posten.

 
Ingen bild

Johnny

18 augusti 2010 23:18

Vapen och vapenrelaterat är två olika saker.

Jag beställde ammunition (diaboler) och fick dem levererade via posten. Sedan de nya reglerna infördes så har jag inte köpt något vapen ifrån Hurricane så jag vet inte hur han levererar dessa numera, Schenker kanske?

 
Ingen bild

Erik

19 augusti 2010 01:39

Hade bjudit in en luftbössa på Tradera, och säljaren ville skicka med Posten, så det var därför jag ringde. Hade läst på Airgun, att försändelser med Posten inte var försäkrade.

Jag beställde saker så sent som någon månad sedan och fick dem med Posten från Tobbe, bland annat en HW30, så jag vart lite undrande.

 
Ingen bild

Johnny

19 augusti 2010 08:58

Ja, det är ju inte helt omöjligt att han skickar luftvapen ändå. Jag vet inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards