Airpang

Direktlänk till inlägg 10 december 2009

Gamo på G...?

Av Johnny Ottosson - 10 december 2009 18:40


 

Gamo Dynamax


  




Nu i dagarna så lanserar Gamo sitt första PCP men som de flesta kanske förstår redan vid den första anblicken så handlar det naturligtvis om ett kamuflerat BSA. Naturligtvis eftersom Gamo sedan 1986 äger BSA och då Gamos och BSAs fjädervapen lånar mycket av sin teknik mellan varann. Ett exempel på detta är Meteorerna som är väldigt mycket Gamo och CFX-serien som är baserade på en äldre generation vapen från BSA.


Här har man gått åt andra hållet, Gamo har helt enkelt etiketterat om ett BSA byggt på tekniken ifrån Hornet-serien. Såvitt jag kan se så har man monterat blocket ifrån BSA Ultra Multishot på tuben/pipan till Lonestar och fått något som närmast liknar BSA Western fast utan shroud.


Bra eller dåligt?


Svårt att säga och något som definitivt kan bli svårt är att sälja dem i USA då man begär $699 för dem vilket är mer än exempelvis Lonestar vilken betingar $595 och då har den dessutom trästock. Gamo har dessutom ett uselt rykte i USA igenom sin vårdslösa annonsering vilken till och med har fått både vapenvänner och trädkramare att göra gemensam sak, detta efter en serie motbjudande annonser och reklamfilmer där en flåshurtig tokstolle sköt en förvildad gris med ett 177 fjädervapen och Gamos hyperlätta blyfria diaboler.



 
 
Ingen bild

Michael

11 december 2009 19:11

"Inom rimliga format, säg 3000 gram tom och runt 100 cm längd" .
??????
Bortsett från den meningen så har du gjort det bra med bloggen.
Det är ju en minibössa du beskriver där!!!!

 
Ingen bild

Johnny

11 december 2009 19:26

Var det rätt inlägg som du kommenterade där...?

Kul o se dej här, förresten...

 
Ingen bild

Michael

11 december 2009 20:41

Verkar inte som om det var det, Jag är ju van att man kommenterar efter ett inlägg, här var man tydligen tvungen att kommentera ovanför inlägget.

Bra jobbat i allafall johnny.

 
Ingen bild

Silwer

11 december 2009 22:01

Tja, behöver vi den där?

Det är åter igen en bössa i ett segment som det finns mängder av andra i.

Det beror väl iofs på priset.

Att negradera en BSA vet jag inte om det käns så kul, något helt eget hade varit intressantare, mne nu spar de ju en massa i kostnader för tat ta fram en ny produkt förstås.

Nåja, jag kommer inte köpa nån så jag lider inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards