Airpang

Direktlänk till inlägg 31 maj 2017

Äntligen...

Av Johnny Ottosson - 31 maj 2017 06:00



Hatsan Sortie!


En PCP-pistol tillgänglig i kaliber 22 med upp till 16 fpe!


En av de mest spännande nya vapnen på marknaden just nu, en smidig semiautomatisk konstruktion som med största sannolikhet också kommer att få en trivsam prislapp. Här har det ju under lång tid funnits ett tomrum eftersom semiautomater med PCP-drift och bra pipor har varit stora och dyra vapen.


Sedan ett par år så gäller ju 10J E4 även för semiautomater i Sverige och den förhållandevis lilla tuben hos Sortie på 65 cc (vilket vid 16 fpe bara räcker för 12-15 skott) skulle förmodligen kunna leverera lite mer än dubbla mängden vid halva effekten.


Det jag, liksom entusiasterna på filmen, ser framför mig är naturligtvis inte en pistol utan ett ypperligt råämne för en pistolkarbin eller varför inte en minibullpup? Jag tror att vi kommer att få se en hel del spännande byggen runt Sortie framöver då den faktiskt är helt unik i sitt slag.

 
 
Ingen bild

Hasse

31 maj 2017 20:47

Så numera kan alltså vilken kolsyrepickadoll som helst, ja om man nu mot förmodan skulle lyckas skrämma upp någon av alla dessa look-alike-potmetal-gjutningar över tre och istället närmare de tio joulen, tillåtas detta?

Johnny Ottosson

1 juni 2017 18:41


Japp.

Notera dock att det bara gäller semiautomat, inte helautomat.

 
Ingen bild

Hasse

24 juni 2017 17:42

Wow det tackar vi för, då behöver jag inte längre huka bland gran o tall!
Jag säger då bara; denna nyckfulla lagstiftning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards