Airpang

Direktlänk till inlägg 14 september 2016

Cyclones efterträdare?

Av Johnny Ottosson - 14 september 2016 20:00



FX Airguns Streamline


  Nya Streamline - här med syntetstock (foto: Hurricane)


Nu har Tobbe på Hurricane börjat få in de första Streamline, den nya lite slankare modellen från FX Airguns och den första modellen som Fredriks son Johan har utvecklat. De första leveranserna förväntas kunna ske om 3 veckor och om ca 1-2 månader så kommer dessa att följas upp av motsvarande modeller med stockar av laminat och valnöt.


  Alla gillar inte FXs syntetstockar men dessa ÄR faktiskt riktigt trevliga (foto: Hurricane)


Blocket är helt nytt och inte ett dirivat från Royale-serien, trots att modellen är utrustad med motsvarande specifikationer, vilka exempelvis innefattar fartomställare, sidospännare, självindexerande magasin osv. Modellen är dessutom försedd med regulator, i detta fall en ny version som sitter i tuben och inte blocket.


  Många betraktar den som en modernare variant av den nu klassiska Cyclone (foto: Hurricane)


Exakt hur priserna ser ut har jag ännu inte hittat något bra information om. Min gissning är att den förmodligen kommer att hamna något under motsvarande Royale. Det kommer därför att bli spännande att se hur entusiasterna kommer att ta emot modellen. Finesser som farthållare samt de dyrare och mer skrymmande självindexerande magasinen är ju dock något som många fantaster brukar ställa sig lite frågande inför. En modernare och mer distinkt sidospännare är emellertid välkommen, jämfört med Cyclonens mer rappliga utförande.

 
 
Ingen bild

Air

14 september 2016 20:18

Cyclonens omladdning är inte rapplig ok det är lite spel men
det är det i mitt FX Royale block med.Bästa siospänning är det
i min Air Arms 510 kommer FX till den nivån med Sreamline???.
Är glad för mina två Cycloner med fin valnöt,mässingsdetaljer
bra magasin känner inget större behov att släppa dom för denna.

 
Ingen bild

Silwer

16 september 2016 11:24

Cycloneserien är från 2005 elelr nåt sånt tror jag, det är dags att fasa ut dem imo, de har sina fördelar dock bla revolvermagasinet som dock inte verkar gå vidare tyvärr.

Det här känns väldigt prototyp, kolla hur fult magasinet står rakt upp liksom, ingen bygger nåt sånt tror jag, fö går inte ett sånt bygge singelskjuta vilket nog alla kräver idag.
Även den enormt långa vägen och öht sidoarmen ser klart hemmamicklad ut.
Det viktiga är väl att få ett stabilt endelsblock skulle jag säga.

Plastkrafs som kolv är helt vad FX gjort sen länge, de har iaf bara Evanix som träskapare, dvs andra klassens klossar haha.

Fantasterna? vilka är det, ska inte detta bli en ny instegsbössa istället för Typhoon och Cyclone?
Inga fantaster köper det.


 
Ingen bild

kj

16 september 2016 12:02

taskig formgivning av framstocken,och magasin som fodrar högt kikar montage,tror axelsson säljer sitt företag inom en snar framtid,brukar bli så när man är etablerad över hela världen,dock är dom inte konsument vänliga,mailar du till dom så inget svar,är väl bara inriktad på usa marknaden mm.

 
Ingen bild

Silwer

2 oktober 2016 21:01

Nu har jag sett fler klart bättre bilder och med trästock.

Och jag får ångra mig lite, den ser inte så jävla dum ut egentligen, 7400 säger de för en i plast vilket ingen fan vill ha antar jag, men iaf då regulerad, shroud och fartomkopplare.

Magsinet vet jag inte om det rä det dåliga från Royale, och verkar inte möjlig att singeladda vilket ej är bra.

Men kan denna för priset slå ut FX Cyclone i funktion är det en bättre produkt imno utom magasinet då.

Jag gillar snygga bössor och denna är ju helt jäkla ok från sidan imo, nåt FX inte varit intresserad i på länge.
Så jag va ska jag säga jag hoppas den är bra faktikst, att den kan ta sin plats bland mellanklassen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Skapa flashcards