Airpang

Direktlänk till inlägg 7 juli 2015

Fynd!

Av Johnny Ottosson - 7 juli 2015 17:00



Kanonpriser!


  Vad sägs om 500 st JSB Target för under 30 kr?


Idag var jag iväg en sväng ner till Ullared för att handla lite. Vi brukar köra en sväng dit en eller två gånger om året för att shoppa lite eftersom priserna är så låga att man fort kan få resan betalad, mao en gratis utflykt. Denna gång så skulle vi exempelvis köpa torkarblad till hustruns bil. På Mekonomen kostade dessa 495 kr/par och nere i Ullared så köpte jag likadana blad (Bosch) för 94 kr/paret - varvid själva resan var betalad.


  Kulfång för under 40 kr - 10 kr billigare än på Gökens (jag ber om ursäkt för det dåliga fotot)


Hursomhelst. Intressant för bloggen är självfallet de luftvapenrelaterade prylarna och dessa är naturligtvis också otroligt billiga, till och med billigare än på Göksäter. Kolla bara på kulfånget som jag nyligen recenserade här på Airpang - en helt utmärkt produkt som här säljs för under 40 spänn!  Till och med Julas enklaste tunnplåtsversion från Kina brukar kosta minst 99 kr, sedan så har vi både Hatsan och Stigas varianter till avsevärt högre priser.


  Måltavlor, två olika motiv - älg eller traditionella ringar för 15 kr/50 st..


Förutom de kinaimporterade sakerna med kanonpriser så förvånade jag mig över att hitta JSB för blott 30 kr, även om detta var den lite mer udda Target-varianten. Kan det vara ett tillfälligt parti eller helt enkelt en felskyltning? En entusiast på FB hade nämligen köpt sådana några dagar tidigare och då fått betala 59.95 kr per burk. Tyvärr så fick jag inte fatt på någon expedit som kunde bekräfta eller dementera prislappen på hyllkanten.


  Ett litet snurrmål är alltid kul och 80 kr blir ju inget opris..


Vidare så hittade jag självmarkerande skjutmål av två olika typer. Dels snurrmål av traditionell typ och dels fallmål i plåthus av skidskyttetyp med djursilhuett. Båda två var minst sagt trevligt prissatta och det är naturligtvis extra glädjande på sådana produkter som ju slits hårt av vanlig användning.


  När ankorna skjuts ner så reser man upp dem igen med en träff på paddeln..


Ankmålet var jag själv sugen på men då det förmodligen klonkar en del vid varje träff så fick det anstå. Istället så köpte jag ytterligare ett kulfång samt ett gäng måltavlor. Detta är ju rena förbrukningsvaror som alltid åtgår i hobbyn, hur försiktig man än är med dem.


  Ett rosa vapenskåp?


Till sist så försökte man också kränga vapenskåp med udda färgsättning, en slags magenta-rosa nyans inte helt olik utgångna rödbetor. Detta är onekligen ett skåp som man med fördel placerar längst in i en mörk garderob av flera skäl än ett..  


Kanske något för den metrosexuelle moderne mannen eller bara någon som helt enkelt är färgblind...

 
 
Ingen bild

Lappen

7 juli 2015 18:06

Borch eller Bosch torkarblad? Väsentlig skillnad....

Johnny Ottosson

7 juli 2015 18:47


Det var ett stavfel där.

 
Ingen bild

ogster

7 juli 2015 20:45

Så du har äntligen övergivit miljöpartiet och nu börjat tänka med plånboken?

Johnny Ottosson

8 juli 2015 10:59


Hur menar du nu?

 
Ingen bild

Silwer

11 juli 2015 08:57

Det här är sorgligt imo, det enda som finns att vänta är skitamma i andra ändan.

Det är möjligt att alla blivit lurade innan och att det går att sälja så här billigt?

Jag minns en del märken som var helt ok en gång i tiden och som sen blev skräp med nedslitna maskiner mm.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Skapa flashcards