Airpang

Direktlänk till inlägg 2 mars 2015

Mer nyheter..

Av Johnny Ottosson - 2 mars 2015 10:00



Nya FX Airguns Impact !


  

En dröm för den kapitalstarke jägaren i USA

 
 
Ingen bild

haifi

2 mars 2015 13:03

Wow fx keep surprising us nice work thanks johnney for share

 
Ingen bild

lärdiglagen

2 mars 2015 13:52

Hej blogg palle
Du kan få denna på målskytte krävs bara aktivt medlemskap i klubb som bedriver verksamhet med luftvapen.

Johnny Ottosson

3 mars 2015 12:53


Egentligen så ska det vara så.

I praktiken så har det varit bekymmer här i Västra Götaland.

 
Ingen bild

_Axel_

2 mars 2015 14:24

Är det en bullpup?

Johnny Ottosson

3 mars 2015 12:52


Japp.

 
Johan

Johan

2 mars 2015 17:44

Fruktansvärd ful... för en som gillar valnöt och djup blånering =)

http://www.luftjakt.se

 
Ingen bild

Pike

3 mars 2015 23:03

Snygg!
Vet du när den beräknas finnas att köpa i Sverige?

Johnny Ottosson

4 mars 2015 07:33


Bör vara ute i April, som jag har förstått saken.

 
Ingen bild

Johan

6 mars 2015 09:17

Var det möjligt med pipbyte på denna om man vill växla mellan FT och långdistans?
Eller kanske det krävs mera hårdvaruförändringar??

Johnny Ottosson

6 mars 2015 11:05


Om vapnet är ostrypt så klickar man bara in rätt pipa och matarpinne (utan verktyg).

Sedan justerar man in önskad hastighet (utan verktyg).

Därefter är det bara att skjuta.

Den är skapad för att ge en optimal effektkurva mellan 6-7 joule (177) till ungefär 100 joule (30) utan att man behöver ändra något utöver pipa och matarpinne.

Inget mekande i traditionell mening alltså.

 
Ingen bild

Sven

6 mars 2015 12:25

Vad gäller det där med att om den är ostrypt, kommer det att vara samma typ av "strypning" som på Royaleblocken, dvs att det behövs samma delar som i japankittet för att få upp effekten? Kommer det att säljas sådana kit även till Impact?
Tobbe säljer bara cal 30 i licensutförande vilket är fullt förståligt eftersom den är oduglig i 10J men hur blir det denna där man kan köpa i 10J-utförande och sen komplettera med en cal 30 pipa?

Johnny Ottosson

7 mars 2015 08:33


Fredrik nämnde att Impact även kommer att kunna säljas med 10J men det lät som att det först är på sikt.

Troligtvis så får export (läs; USA) prioritet, liksom övriga marknader där full effekt gäller. Detta inkluderar givetvis även Sverige, mot licens.

Strypningarna kommer dock att bli bättre än på Royale, troligtvis så kommer man inte att köra olika strypningar på Impact som man gör på Royale, alltså en enkel strypning för Sverige och en synnerligen svårforcerad strypning för England osv.

Det är rationellt att köra samma strypning på alla strypta vapen.

Jag är tveksam till om det behövs särskilda delar då hela idén bakom Impact är att modellen är så flexibel att den ska fungera precis lika bra med låga effekter som med höga.

Jag är tveksam till om pipor med kaliber 30 kommer att säljas utan serienummer, förmodligen så kommer det att krävas licens för enskilda pipor.

 
Ingen bild

-Jonas-

6 mars 2015 23:21

I teorin kan du sätta en .30 pipa på alla luftbössor. En pipa kräver licens, i teorin.
Vapnet blir hursomhelst licenspliktigt om anslagsenergin är över tio joule.

 
Ingen bild

Sven

7 mars 2015 09:23

Tack för bra svar.
Det låter som att det är läge att skynda på tankarna med att gå med i skytteklubb så att jag kan ansöka om licens. Tråkigt bara att jag kommer att få vänta minst 8 månader innan jag får min impact...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards