Airpang

Direktlänk till inlägg 30 januari 2015

Statistik

Av Johnny Ottosson - 30 januari 2015 09:00


Intressanta siffror


 Idag så fick jag en uppmaning av en läsare att kolla besöksstatistiken och - ja, den var ju lite udda. Av någon outgrundlig anledning så har den skenat iväg ordentligt de senaste dagarna utan att jag egentligen vet varför. Igår så noterade jag 420 st unika besökare på ett enda dygn, vilket faktiskt är rekord under Airpangs historia.


Idag kunde jag sedan se imponerande 180 unika besökare redan klockan 07.00, vilket sköt upp Airpang till Bloggplatsens mest besökta blogg. Inte illa med tanke på att man har 131.000 registrerade bloggar under sitt paraply.

   Redan 07.00 så hade jag lika många besökare som hade varit acceptabelt på en hel dag..


   Plats 7 totalt på Bloggplatsen igår, jag brukar ligga mellan 20-25 där...


När man sedan kollar trafikkällor så förefaller jag ha en hel del träffar via Instagram. Förmodligen så har jag fått besökare på min Instagram startsida som har gått vidare till Airpang ifrån den länken som ligger där. En hel del trafik har även gått igenom Google Translate, så jag utgår ifrån att det är besökare ifrån utlandet. Tyvärr så kan jag inte se vilket språk som man har översatt ifrån men andelen besökare ifrån Kuwait (!) har uppenbarligen ökat enligt min Countrycounter (grejen nere i vänstra hörnet). Nu vet jag dock inte hurpass pålitlig som den är i sammanhanget.


Jag kan dock se att många använder mina länkar. Man börjar alltså sin resa på Airpang (ofta så söker man fram den via Google) varefter man går vidare till (1) Luftvapen Info (Sv forumet) och (2) YF (US forum) liksom (3) Airgun World (Norskt forum). Många besökare återbesöker även Airpang, i snitt så besöker varje unik besökare Airpang nästan tre gånger om dagen. Då många besökare tittar till Airpang 2-3 gånger i veckan så bör det alltså finnas en del besökare som scannar av Airpang på nyheter mer än tiotalet gånger varje dag. Det är ganska intressant att läsa just dessa siffor och försöka dra slutsater utav vem.


Vem är du egentligen, du okände Airpangbesökare? 

 
 
Ingen bild

Pelleplutt

31 januari 2015 14:31

Vilken läsare bryr sig om besöksstatistiken? Det där luktar bara som det gamla vanliga hemgjorda skrytet!

 
Ingen bild

seb

31 januari 2015 20:03

Vad fan.. Vilket vanligt hemmagjord skryt.. Är så trött på alla som uppför sig illa på nätet. Bara för att man kan vara anonym.. Var glad att det finns en fin blogg att läsa varje dag.

 
Johan

Johan

6 februari 2015 19:42

Bra jobbat!

http://www.luftjakt.se

 
Ingen bild

Johan

11 december 2016 13:48

Sitter jag på tråkiga möten brukar jag vara inne två-tre ggr/dag. Är jag på trista tjänsteresor utomlands blir det också ett och annat besök, så en del av dina utländska besökare är jag som är på resande fot. På semestern blir det mer sällan.

Tack för en bra och informativ blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards