Airpang

Direktlänk till inlägg 13 juli 2014

Mera luftfjädrar till marknaden...

Av Johnny Ottosson - 13 juli 2014 12:00



Nytt vapen ifrån Diana


  Diana 340 N-Tec

 
 
Ingen bild

Archon

13 juli 2014 13:37

Skönt att inte all utveckling kring luftvapen är inriktad på PCP. Jag har alltid gillat Diana. Jag har för närvarande ett Diana 35 från 1971 som skjuter ypperligt fortfarande. Jag kan skjuta fem skott inom en tiokrona stående från 10 meter med den. Ett gevär som skjuter där man pekar, och där resultaten är avhängiga min egen dagsform som skytt.

Johnny Ottosson

13 juli 2014 16:35


Nu vet jag inte om man kan kalla Dianas (eller Crosmans, eller Gamos etc) gasfjädervapen för utveckling.

Det handlar snarare om att man börjar producera kopior på gamla produkter som inte längre är patentskyddade och därför fria att tjäna pengar på.

 
Ingen bild

Silwer

14 juli 2014 21:18

Jo, det här käns för mig ganska amerikanskt ppå nåt sätt.

Nä det finns intresantare moderna fjädervapen och det kan komma fler, vem vill inte veta hur den nya FWB127 bygd av FWB kommer vara?

Jag trodde ett tag att bara Hatsan och Gamo skulle bli kvar i princip men det finns folk ännu som vill köpa europeiska bättre produkter även med fjäderdrift.

Diana tror jag dock inte kommer locka värst med de här iaf, ja inte i Europa.

Johnny Ottosson

14 juli 2014 23:29


Frågan är nog om man vill lägga sin licens, om man överhuvudtaget får någon, på en FWB Sport?

Om man inte vill göra det, vill man då äga en som är licensfri på under 10J?

 
Ingen bild

Silwer

15 juli 2014 03:15

Ja du, nu finns ju fler länder än Sverige givetvis.

Allt är väl dock möjligt om mna ska dra det till sin spets, det är väl inte mer slöseri att ha en FWB127 på licens än en HW98 som exempel.

Vad jag menade var mer att det faktikst ännu görs försök alls, det hade jag då givit upp och redan räckt upp AA arm som slutgiltig segrare när det gällde rekylfjäder.

För tävling blir det väl inget men jag tror iaf att fler kan överväga en licens på ett seriöst vapen än på en Hatsan 125 fullfart.

Sverige är svårt helt enkelt, dock tror ja gdet här med att alla ska ha minst 40J effekt viktit sig en aning om så bara inom tävlingsmässiga PCP.

Johnny Ottosson

15 juli 2014 10:11

Tittar man utanför Sverige så är saken naturligtvis en helt annan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards