Airpang

Direktlänk till inlägg 21 januari 2014

Back in business....?

Av Johnny Ottosson - 21 januari 2014 20:00



En nytändning?


 

Diana 340 Premium


En av de riktigt spännande nyheterna på SHOT-Show i USA under den gångna helgen var Dianas nya 340-serie. Förutom en "organisk" formgivning så är den riktigt stora nyheten Dianas första gasfjäder! Versionen "Premium" ovan är dessutom utrustad med en valnötsstock! Förutom dessa två egenskaper så talas det också om ett helt nytt avtryckarsystem. Blir priset bara "rätt" så kan Diana ha något på gång här. Väl värt efter de senaste decenniernas ökenvandring kantad av pekoraler som exempelvis deras misslyckade PCP-projekt...

 
 
Ingen bild

Superbee

22 januari 2014 07:20

Min personliga åsikt är att designen inte hänger ihop d.v.s ser ut som olika gevär, titta t.ex på förstock, grepp och kolvkam.
Hoppas dock att de får till prestanda och prisbild denna gång

 
Ingen bild

Silwer

22 januari 2014 19:39

Då de satsat på USA marknaden har de låtit kvalitetkänslan och sådant falla väldigt med åren och få Luxus finns längre för en Europamarknad.

Jag ser inget särskilt i denna, det är en D34 i finkostym då antar jag.

Vet inte om det säger så mycket för mig.

Gasfjäder tycks ju var nåt så många vill framhålla, många utan anledning då det inte behövs på bra bygda fjädervapen.

 
Ingen bild

Silwer

22 januari 2014 20:18

Den som visas upp har ett mycket mystiskt kindstöd som lutar åt fel håll och inte imponerar, vettig framstock dock, men nja att det här är nåt helt nytt vill jag nog höra mer om, diana har inte direkt rosat kvalitetsmarknaden på länge, än idag är D52 och dyl. det enda som kan passera en kvalitesbyggkontroll med flafggan uppe.

 
Ingen bild

Thomas

23 januari 2014 08:26

Så sant det du skriver Silwer.
Jag hoppas dock att det är en nykonstruktion och inget gammalt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards