Airpang

Direktlänk till inlägg 9 december 2013

Att skapa en "sanning"...

Av Johnny Ottosson - 9 december 2013 19:30



"Det var bättre förr...."


  

Airpangs besökarantal under tre månader 2013


Visst var det bättre förr? Två vänner av denna "sanning" uttryckte just sina synpunkter åt detta håll i en av de senaste kommentarerna. Min gode vän Silwer menar att han kan "förstå det låga intresset i december" men statistiken visar klart att detta INTE är fallet. 


Notera grafen ovan. Här har jag jämfört innevarande månad (december) med två månader som har mycket god trafik - april och augusti. Båda dessa månader gynnas av bra skjutbart väder och är fria från det lite lägre intresset under juli månad då semestertiderna ofta engagerar besökare till andra saker än att sitta framför datorn.


Ändå så har jag inte betydligt fler besökare dessa två "bra" månader än under december.


 

Har har vi statistiken för tre år, december 2013 är dock (av naturliga skäl) inte komplett ännu...


Som jag ser saken så är mars/april månader med god trafik, liksom augusti. December har normalt sett något mindre trafik men skillnaden är på intet sätt alarmerande. Ska vi sedan sätta antalet inlägg i relation till antalet besökare så kan vi under 2013 konstatera att det lägsta antalet inlägg var i maj med bara 16 st. Flest hade jag i januari med dubbelt så många (32 st) - ändå är inte skillnaden i antal besökar nämnvärt stor.


Normalt sett så ligger jag runt 3500 unika besökare i månaden och totalt ca 13.800 träffar i månaden. Per dygn så ligger jag normalt på ungefär 250 st unika besökare och en bra dag så hamnar jag över 300 st, en dålig dag runt 200 men ytterst sällan under detta.


Så, här har ni ett ämne att diskuterar runt....

 
 
Ingen bild

Snajper

11 december 2013 08:24

När det är kallt mörkt och mycket snö och is ute sätter sig nog de flesta hellre vid datorn och tittar än går ut och skjuter så därför kan jag tänka mig att det ökar den mörka årstiden

 
Ingen bild

Silwer

12 december 2013 20:23

Nåja, nu ska vi inte överdriva att en sanning försökte skapas, det kändes bara som att du lägger ut färre och färre egna saker nu än tidigare bara.

Sen kanske du har ungefär samma personer som tittar in då och då, men tja allt är inte lika kommenterbart helt enkelt.

Sen är vinter givetvis en dötid, men det vete fasen för mig, då skjutandet slutar så sjunker mitt intresse totalt över lag om ämnet med och jag besöker snarare siterna för att höra lite från de jag brukar diskutera med än nåt annat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards