Airpang

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

Mera Bobcat

Av Johnny Ottosson - 23 augusti 2013 06:00


Teds test av Bobcat


Från Ted´s Hold Over

 
 
Ingen bild

POS

23 augusti 2013 14:35

Bara att göra hatten av för herr Axelsson. Tycker han har lyssnat och tagit till sig av vad marknaden vill ha och levererat mycket bra.

 
Ingen bild

Silwer

23 augusti 2013 18:10

Har de här alla det nya trycket mao?
Han nämner ju samma trycke som Boss tex, de har väl inte det ursprungliga trycket?

Johnny Ottosson

23 augusti 2013 18:32

Såvitt jag vet så har alla Boss matchavtryck, såvida inte kunden uttryckligen begär något annat.

Så även Indy och Bobcat, iom länkaget (tror inte att dess ens kan väljas med standardavtryck).

 
Ingen bild

Silwer

23 augusti 2013 18:44

Jpo jag tänkte väl, man kan inte hylla det vanliga direkt för målskytte :-D

Verkar som han tyckte om den men gnällde som många på den rasande fula stocken, han tyckte pipan var för lång vilket det är möjligt tat man som han säger man kan avstå för kompakthetens skull, dock så är ju risken att det blir en Verminator av det då får man iofs tänka, och en sån finns det redan.

Jo Boss har det nya trycket, det var därför jag frågade, bara du skulle valt det äldre iaf haha:-)

Skjuter bra iaf, i med en rteg för fler skott bara och ut och jaga.

 
Ingen bild

Axelsson

23 augusti 2013 20:51

Bobcat har standard trycket. Men det har moddats lite genom åren

Johnny Ottosson

23 augusti 2013 21:02


Bra där, tack för klargörandet.

 
Ingen bild

Silwer

23 augusti 2013 21:48

Det visas ju hastigt och jag ser att det bygger på det äldre vågtrycket men inte ser lika ut.

Men ok, han har fel delvis mao.

Sen om han gillar det är det ju inget att säga om det.

Jag har dock hatata dina trycken på all vapen jag provat, fattar inte hur folk kan målskjuta med dem, men det nya som ställs från fabrik så tror jag det är eliminerat.

Varför ansåg du att enkelhet var bättre än et riktigt matchtrycke?

Får knappast svar det begriper jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards