Airpang

Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

FX Airguns Bobcat

Av Johnny Ottosson - 31 juli 2013 22:00


Inuti Bobcat


En splitt ny Bobcat  
  

Idag har jag fått ett par foton av en mycket nöjd Bobcat-ägare som visar hur modellens helt unika komponenter är utformade. Det är alltså frågan om länkaget till avtryckarmekanismen liksom utformningen av blockets nedsida.


  En närmare bild

 
 
Ingen bild

kj

31 juli 2013 22:45

ja fx är suveräna med sina vapen,har du sett han har satt kikarskenan åt fel håll på bobcaten?

Johnny Ottosson

31 juli 2013 22:46


Det är hans angelägenhet, han får montera sitt sikte hur han vill för min del.

 
Ingen bild

?

1 augusti 2013 00:31

Är inte skenan likadan åt alla håll. Eller?

 
Ingen bild

L

1 augusti 2013 00:57

Lite lustigt att man reagerar över skenan när man precis fått se några av de första bilderna av bobcatens innandöme.finner det själv mycket intressantare med ex: länkarmen eller avtrycket.

 
Ingen bild

kj

1 augusti 2013 09:03

har ingen annan betydelse än om det finns en rekylpinne på skenan,bobcaten har ingen rekyl.

 
Mats Carlsson

Mats Carlsson

1 augusti 2013 11:06

Jag tycker också det är intressant att någon är så tekniskt intresserad att hen plockar isär ett vapen för att beundra mekaniken men ändå har satt kiksrsiktet fel väg. Men alla är vi olika som min gamle far brukar säga och sedan brukar han säga att det är det som gör det lite mer intressant ;)

http://www.nordbornas.se

 
Ingen bild

L

1 augusti 2013 15:01

på denna skenan så sitter rekylpinnen längst bak till höger. Och på de flesta bössor jag ägt så sitter mosvarande hål på geväret ganska långt bak. Så om man vänder på skenan så lär ju kikarsiktet hammna alldeles för långt bak.sedan så spelar det ju absolut ingen roll hur det sitter monterat på en rekylfri bössa mer en möjligen ur en estetisk synvinkel. Sedan så sitter bobkattens långa rail med skruven åt det andra hållet så ur ett vikt perspektiv så borde väl det bli bättre viktfördelning om man vill ha en balanserad bössa. Själv är jag ny inom luftgevärs skyttet men jag tycker väl ändå att det inte spelar någon roll hur folk gör med sina bössor. Huvudsaken är väl att ha kul:-)

 
Ingen bild

?

1 augusti 2013 15:06

Kj. Om det inte spelar någon roll på en bobcat varför är det då fel håll?

 
Ingen bild

kj

1 augusti 2013 15:27

rekylskruven sitter ju på skenan längst bak,där sitter ju på dom flesta fjädervapen ett uttag för den,om man skall använda den så kommer ju skruvarna automatiskt på höger sida om bössan,använder du inte den så spelar det ingen roll hur du sätter dit fästet,är väl inget att tjöta vidare om?

 
Ingen bild

Silwer

2 augusti 2013 02:32

Jo man menar ju att vänster montage är "rätt".

Iaf försöker jag alltid köra det om möjligt, men även jag har en bössa där jag var tvungen att kasta om det.

I detta fall ,ingen aning om varför.

I övrigt har de sålt även modellen med pump på, en person har en sån iaf säkert.

Den se ut att komma med på jakt i UK vad jag förstod.

Det här är inget för mig annars, jag kan förstå pumpbössan som jagt vapen men annars så vad är problemet mee vanliga gevär?

Jag får hoppas det lönade sig, jag ser för mycket plast mest.

 
Ingen bild

Per

7 augusti 2013 23:16

Verkar som att kikarskenan är det mest intressanta på bössan. Tror ni att den kan få Bobcat till en storsäljare i USA? Unnar verkligen FX framgång... om det så är kikarskenan som drar uppmärksamheten bland luftbössenördarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Skapa flashcards