Airpang

Direktlänk till inlägg 8 juni 2013

Tillfälle..

Av Johnny Ottosson - 8 juni 2013 11:00


 

Mera annonser !!


Förutom min 177 BSA Ultra på annonsen nedan så har jag nu även en hel del andra saker till salu:


FX Airguns FX2000DL

 

Köp en del av den svenska luftvapenhistorien


  Den gamla Webley & Scott loggan med 10J instansat


  Riktigt fin valnöt för att vara en vanlig De Luxe


Kaliber 22 med Webley & Scott märkning och W&S-stock De Luxe. Mekanismen i absolut nyskick utan minsta rispa. Två magasin medföljer, liksom några insexnycklar. Instruktionsbok, kartong och fyllnippel medföljer INTE. Har inte gått många skott, troligtvis tillverkad i mitten/slutet av 00-talet (2003-2006?). Stock av valnöt, riktigt fin för att vara en vanlig De Luxe. Stocken har två finishfel, en mindre repa i nätskärningen och en skrapning vid sidan om förstocken, se bild. Vapnet är stämplat 10J och licensfritt. Stryphylsa sitter på plats och ostrypt hylsa medföljer INTE. Fyllnippel och ev ostrypt hylsa kan köpas på Hurricane etc (www.luftvapen.se). Levereras i hård väska som ingår i priset.


  Båda sidorna håller ungefär samma höga kvalité..


  Den franska liljan pryder näthuggningen på Webley-stockarna, här är inget laserskuret minsann..


Nypris på detta vapen var 6000 kr. Jag värderar exemplaret ovan till ca 4000 kr och räknar sedan av ett avdrag på 500 kr för de smärre finishskadorna på stocken, vilka förefaller relativt enkla att lösa för den kommande köparen, liksom för avsaknaden av fyllnippel.


Pris: 3500 kr (+ev frakt)    !!  Vapnet är nu sålt !!


  Den lilla skadan, kräver lite puts och oljning för att försvinna..


  Den större skadan sitter lyckligtvis i näthuggningen..



FX Airguns Royale Mk II

 

  Kikarsikte ingår INTE


Kaliber 25. Ett fabriksnytt vapen i alla avseenden. Har skjutits ett tiotal skott totalt. Mk II-versionen med fartomställare, dock inte borrat block för matchavtrycket. Inköpt fabriksnytt i november 2011. Emballage saknas. Hård väska ingår i priset. Ett magasin ingår. Valnötsstock av ordinärt snitt, något ljus i färgen. Vapnet har 500 cc tub och 600 mm pipa samt den långa halvshrouden. Licensfritt men har "Japankit" monterat för full effekt liksom den stora hylsan i fartomställaren. Ventilen är självregulerande, ingen regulator är monterad eller förberedd. Levereras fuskstrypt till 10J med enbart vriden pipa.


Ett mycket kraftfullt vapen  


Nypris på detta vapen var 9300 kr. Jag värderar exemplaret ovan till 6500 kr då den innehåller Japankit mm som en köpare troligtvis hade behövt betala ytterligare några kronor för utöver nypriset. Här finns alltså möjlighet att spara ca 3000 kr på ett vapen som enbart har gått ett tiotal skott och som är i absolut perfekt skick! Jämför man med en motsvarande fabriksny bössa med syntetstock så är skillnaden drygt 1500 kr billigare.


Pris: 6500 kr (+ev frakt)   !!  Vapnet är nu sålt !!


Alla vapen och kikarsikten säljs "först till kvarn" med förbehållsrätt till av säljaren önskad köpare. Frakter till självkostnadspris, men helst personlig överlämning i närheten av GBG. Kan ev medta vapen till Laxå 16/6 (om jag åker dit). Betalning kontant eller banköverföring i förskott, inga byten eller avbetalningar. Inga omyndiga köpare.


Kontakt via mail eller telefon, inga bud i kommentarsfältet - detta är i det här inlägget reserverat för eventuella frågor om objekten.


Mer varor kommer att annonseras så snart jag kommer åt...

 
 
Ingen bild

Markus

8 juni 2013 21:38

Intressant med din Fx2000. Jag har en likadan och har undrat vad den kan vara värd. Min är stämplad någonstans mellan 400 och 500. Vilket nummer har din bössa på ett ungefär?

Johnny Ottosson

9 juni 2013 00:11

Under 500 är ju lite samlarvapen där..

Den här är högre 1800 någonting tror jag.

 
Ingen bild

Silwer

9 juni 2013 02:38

Det är heller ingen SDL så jag tror att 3-4000 är marknadsvärdet max, och det är ingen så tidigt tillverkad vilket annars ju ger denmer historia.

De ärvärda mer än Axor där ryker nog en tusing till för en tidig.

Webley FX2000 har en egen kolv olik den FX2000 hade, men alla var inte deluxe vad jag förstår, var de bokstockade i grundvariant?

Tänk vad tiden går, nu börjar gamla pcper dyka upp som objekt säljarna inte bryr sig i av olika anledningar, det käns konstigt för en som varit med hela svängen.

Johnny Ottosson

10 juni 2013 19:43


När jag köpte min egen FX2000 år 2001 så kunde jag välja mellan bokstock (5495 kr) eller valnötsstock (5995 kr), båda Webley-stocken.

Ville man ha en SDL så kostade de 6995 respektive 7995 kr beroende på grade II eller III på valnöten.

 
Ingen bild

Regulatorn

10 juni 2013 00:20

Vadå,FX2000 är mer värda än Axor ? Du är en drömmare Silwer !

 
Ingen bild

Silwer

10 juni 2013 02:03

En gammal Axor är inget just värd, frsöker du vara rolig?
Eller är du bara okunnig?

Självklart är en FX2000 mer värd.

Det är inte Loguns Axor som menas, det var ju brittiskt.

Axor med 10mm pipa från korea och ingen manometer, basstock, vörd mer än 2500, funny guy.

Johnny Ottosson

10 juni 2013 19:41


Jag hade också värderat en tidig FX2000 högre än en motsvarande Axsor, i synnerhet en SDL.

 
Ingen bild

kj

10 juni 2013 10:43

hej pojkar det var jag som köpte fxbössan av johnny,ja har en fx broschyr från 2004,där finns modellen medw&s valnötsstock,och med fx syntetstock,sen den dyraste med RWS valnötstock med b c d graddering av valnöten,standard o karbinutförande,tillval dämpad pipa,laddbult i polerad mässing,ja det var allt från mig

 
Ingen bild

Regulatorn

11 juni 2013 00:45

En Axor är utan tvekan mer värd mer en FX2000,att ni påstår annat är endast bevis för er okunnighet .

 
Johan

Johan

14 juni 2013 19:22

Skönt att FX2000 är såld så kan man sluta drömma...=)

http://www.luftjakt.se

 
Ingen bild

kj

14 juni 2013 23:39

ja som köpte den är nöjd,har börjat olja in stocken som var snustorr,och monterat rembygel baktill,ska se om ja kör med tubklamma fram eller infälld rembygel i trät,hur som helst en fin bössa,med lite olja på så ser man den fina ådringen i valnöten.

 
Ingen bild

Silwer

18 juni 2013 13:30

Ävne om FX2000 och då särskilt de med valnötstockar är vackra bössor är de också ganska gamla idag.

Det blir ju mer ett ägande av en historisk bössa än nåt anat, inte för att de är odugliga men det har hänt lite sen dess.

Vill man ha en så kan nog rätt summa pengar få fram en SDL skulle jag tro, frågan är bara om nån riktigt drömmer så?

Jag undrar hur många bössor som tillverkades om vi räknar bort mekaniken i Webley?

Fin, men drömbössa? nej inte direkt, till rätt pris möjligen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards