Airpang

Direktlänk till inlägg 28 december 2012

Recensera Airgun

Av Johnny Ottosson - 28 december 2012 08:00


Dags för en ny poll

 


  En udda vädjan...


Idag när jag läste forumet Airgun så kunde jag inte låta bli att reagera över ovanstående önskemål. Här har vi en deltagare som trots allt besöker Airgun men som egentligen önskar att han vore bannad ?!


Varför?


Är det inte enklare att själv bara lämna forumet om man inte trivs eller kan det vara som så att det finns ett annat budskap dolt bakom den här ovanliga begäran? Kan det vara som så att man kanske trivs med bra forumet men kanske inte lika bra med forumets ledning? Själv har jag ingen aning men det enklaste sättet är ju att få reda på saken igenom en obunden poll och därför har jag idag lagt ut en sådan.


Den finns i menyn till vänster och ställer frågan: "Hur tycker du att ledningen sköter forumet Airgun?"


Kommentarsfältet är fritt och ocensurerat här på Airpang, lätta ert hjärta och berätta. Gör moderatorerna ett bra jobb eller är det ägaren som är den lysande fixstjärnan på Airguns himmel? Kan det vara som så att någon utav de ansvariga kastar grus i maskineriet för en trevlig stämning och i så fall vem? Lossa tungans band och berätta men inga direkta personangrepp, tack. Man kan mycket väl klaga färgstarkt utan att gå över gränsen.


Så, burken med mask är öppnad och nu sätter jag på lite popcorn...



 
 
Ingen bild

brytpipa

28 december 2012 11:21

Är Johnny sugen på att ta över Airgun?

Eller krigar du med nån i Airguns ledning.

Johnny Ottosson

28 december 2012 19:35

Huh?

Nä, verkligen inte. Hade jag velat ha ett forum så hade jag startat ett. Med rätt motivation och gott om tid så skulle jag utan tvekan kunna driva ett mer eller mindre själv.

Jag "krigar" absolut inte med någon i Airguns ledning utan har en god relation med alla tre, vilka jag personligen känner sedan åratal tillbaka. Leif gjorde jag för övrigt affärer med för bara ett par veckor sedan och vi träffades två gånger på raken där jag fick tillfälle att klämma på både hans Rapid och Steyr samtidigt som vi kunde snacka skit en stund.

Erik har jag regelbunden kontakt med, senast var nu i julhelgen när vi småpratade lite.

 
Ingen bild

hansmn

28 december 2012 12:35

Blogg-Benny är så skiclig på att uttrycka sina åsikter så han kan behöva lite mothugg (från t.ex Leif) för att inte framstå som den ende med rätt kunskap.
F.ö Trivs jag bäst på Airgun. Där finns ju Blogg-Benny:-)

Johnny Ottosson

28 december 2012 19:36

Blogg-Benny for President?

Hehehe..

Klart att vi behöver varann, alla behöver varann i den här lilla smala hobbyn. Att vi sedan inte alltid kan dra jämnt är ju en sak men det viktiga är att man kan gå vidare och inte vara långsinta.

Man går ge o ta...

 
Ingen bild

kj

28 december 2012 19:03

har inte sett vad sr500 skrivit men airgun är ju inte snabba och banna mot luftvapenforum skrev själv en dum grej men den togs bort ja gör inte om det.men ibland har jag svårt och hålla igen men inga hot eller tracka nån då har man gått för långt.

Johnny Ottosson

28 december 2012 19:37


Nu känner jag inte alls till fallet med SR500 men Airgun bannar väl ingen helt utan anledning?

Förutom mig då förstås..

Hehehe...

 
Ingen bild

U-båt

29 december 2012 02:04

Det är nog bara idioter som kan låta sig luras till att använda din blogg som metafor för detta ämne .

Skall bli spännande att få se vilka som gör bort sig.

 
Ingen bild

Per

29 december 2012 14:04

U-båt,

Bloggen som metafor? Nu avslöjar du snabbt din mentala kapacitet genom att kategorisera de som skriver som idioter. Men även de allra svagaste ska väl kunna hålla sig till ord som de vet innebörden av? Bloggen kan knappast vara en metafor.
Rätt märkligt om du tjänstgjort på ubåt. Det har jag under värnplikten och vet att man behövde få bästa resultatet på försvarets intelligenstest. Trodde att det skulle sortera bort de som kan tänka sig att göra ett inlägg som ditt. Men du drömmer kanske bara om ubåtstjänstgöring? ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards