Airpang

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2012

Ett udda påstående..

Av Johnny Ottosson - 3 augusti 2012 00:45


Tråden om mig som handlar om Leopold..


I denna tråd på Airgun så påstår signaturen Jazz att han har träffat mig:


"Jag har träffat både BloggBenny och Leopold live. Leopold är en av de trevligaste och sanningsenliga människor jag träffat inom skyttet. Dvs han är raka motsatsen till BB."

 

Personligen så har jag emelletid aldrig träffat Jazz i verkliga livet, i alla fall inte såvitt jag vet. Däremot så har jag honom (under sitt riktiga namn) som vän på Facebook, där han dock sällan gör liv av sig. Noterar också med viss förvåning att man har lyckats blanda ihop "Bloggaren BloggBenny" (signaturen BB) "med Bloggaren BB Pelletair" (signaturen BB) som är Tom Gaylord!

 

Förvisso smickrande men det tyder på att BB som BloggBenny har lite av de slutna kretsarnas kännedom runt sig.

 
 
Ingen bild

gubbe

3 augusti 2012 11:53

Kan du inte ibland sakna kommentarer som handlar om luftvapen och skytte, Johnny.

Johnny Ottosson

4 augusti 2012 10:24


Jovisst!

Nu har jag suttit o rensat här på morgonen och sker ingen förbättring så kommer jag tyvärr även att behöva blockera stambesökare - vilket jag helst vill undvika.

 
Ingen bild

POS

3 augusti 2012 12:28

Jo åter till ämnet så att säga, har ingen hört nått nytt om FX satsning på .30

Nu finns ju diabolerna uppenbarligen på marknaden så man funderar ju på vad som händer, får dom inte till träffbilderna tillräckligt bra?
Har det skurit sig mellan bloggarn och Mr FX för numera hyllas ju inte det märket lika mycket på bloggen!
Snart läser man kanske lovord om BAM eller Hatsan här ;)

Johnny Ottosson

4 augusti 2012 10:22

Inget nytt att rapportera om kaliber 30 från FX, såvitt jag vet.

Själv har jag inte pratat med Fredrik på ett par månader, orsaken till detta är att jag har fullt upp med först skilsmässa och sedan flytt.

Mest nyheter om FX blir det när något nytt är på G eller när jag själv (eller någon annan) trixar med ett FX-vapen på ett sådant sätt att det blir ett läsvärt material om det.

Vad gäller diabolerna så påstås det från England att de inte är tillräckligt bra, åtminstone inte välfungerande hos Wolverine, vilket skulle kunna förklara den modellens goda, men inte tillräckligt höga, förväntade precision.

Om det är sant i sak eller inte vet jag, det kan ju vara ett sätt att flytta "skulden" från vapnet till diabolen också..

 
Ingen bild

Jazz

3 augusti 2012 12:50

Jo. Vi har träffats på Fx.

Johnny Ottosson

4 augusti 2012 10:26

Ah!

Då ber jag om ursäkt, jag lade inte märke till dig där.

Att du inte kom fram o presenterade dig när du kände igen mig och jag inte kände igen dig?

 
Ingen bild

SverigeDemokraten

4 augusti 2012 01:06

hinner du med att uppdatera dig om klavertrampen luftvapenmoderatorn gör eller har du fullt upp med flytten ?

Johnny Ottosson

4 augusti 2012 10:28

Vilka klavertramp som sker på forumen bryr jag mig inte om i sak, förutom att det är sorgset när man inte kan hålla sams i en så liten hobby.

Där får respektive forums moderatorer gå in och styra upp, vilket exempelvis Ogster gör på ett förtjänstfullt sätt.

Klavertrampen här på bloggen retar mig mera så låt blir att pajkasta och kommentera om ovidkommande saker, tack.

 
Ingen bild

sven

5 augusti 2012 23:34

sitat:det är sorgset när man inte kan hålla sams i en så liten hobby.
Ja det är ju tråkigt men det finns 1% idioter inom alla hobbies tyvärr ;)
Jag känner varken Gubbe eller Ogster men dom verkar ju ta det med ro, det gäller ju att vara objektiv :)

 
Ingen bild

skogshuggarn

6 augusti 2012 22:25

Gubbe och Ogster är det absolut inget fel på,det enda jag stör mig på när det gäller gubbe så är det att han verkar vara svårslagen i FT.

 
Ingen bild

kj

12 augusti 2012 13:03

hej johnny ja har motsatsen till dig fullt upp med två damer som flyttat in .inte hunnit se på luftvapen eller tänka på skytte eller åka till vittsjö ännu .men de får bli senare ha de ....kj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards