Airpang

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Parian...

Av Johnny Ottosson - 31 juli 2012 22:35


 

"En hjälte för några, en skurk för andra och där han red fram viskade folk hans namn i skräck..."



Bortsett från travestin på "Jonah Hex" så förefaller det som att undertecknad har varit ett populärt samtalsämne på båda forumen under dagen:


http://luftvapen.info/viewtopic.php?f=6&t=9205&p=133398#p133398


http://airgun.se/air/viewtopic.php?f=13&t=25750


Extra stilpoäng till signaturen Galaxydog som trodde att epitetet "Bloggbenny" hade en inneboende betydelse hos luftvapenentusiasterna på samma sätt som "Tryckfelsnisse" har hos allmänheten..


Visst finns jag på forumen, jag finns som regel alltid där luftvapen finns - oavsett forum och nation. Dock så föredrar jag att inte posta på de forum där min närvaro inte är önskad. Sedan, vad gäller Leopolds lite lätt förvirrade regelresonemang om "de onämnbaras" närvaro så har jag nog egentligen inte så mycket att kommentera förutom Skogshuggarens eminenta analys i tråden på Airgun.



 
 
Ingen bild

Buckshot2000

1 augusti 2012 00:48

Hej Johnny !

"Visst finns jag på forumen, jag finns som regel alltid där luftvapen finns - oavsett forum och nation."

Du är lite som Fantomen som smyger i skuggorna mao. ? :-)

Det går alltid att köra sitt eget race in absurdum men risken är att man till slut framstår som en konstig kuf, detta säger jag i all välmening då jag fattat det som att du är lika kontroversiell nu som när jag slutade med forum för ca 2 år sedan.

Jag har väldigt lite koll på luftvapen communityn nu för tiden men nog måste det känns tråkigt, också för dig, att betraktas som icke önskvärd av så många människor ?

Du har ju själv gått från moderator till persona non grata, och kanske är det inte enbart fel på alla andra? När det räcker att visa sig på en klubbskjutning för att snacket skall börja gå på ett forum så kanske det beror på något.

Dyk upp på Laxå den 19e så kan du gå en runda med mig och Skogshuggarn och visa att du är en sympatisk person som inte lever upp till det som många verkar tro och tycka.

mvh

Johnny Ottosson

1 augusti 2012 08:54

Vi har ju skjutit tillsammans tidigare i Laxå, för några år sedan när du trixade med en Typhoon. Det var väldigt trevligt så det gör jag gärna om igen.

Sedan så är inte den svenska ankdammen den hela luftvapenvärlden precis, det finns inte många människor i vår nationella hobby jämfört med hur det ser ut i andra länder och på andra, internationella, forum - där jag spenderar min mesta tid.

Jag har faktiskt gått från bannad, till Admin till bannad igen på mindre än en vecka men detta tycker jag också kan säga mer om forumets ägare än om mig som person.

Till skillnad ifrån många andra som gömmer sig bakom tangentborden så är jag en högst verklig person som relativt ofta är ute på klubbar och tävlingar och visst händer det att folk inte känner igen mig och förefaller tycka att jag är en mycket trevlig person..

 
Ingen bild

SverigeDemokraten

1 augusti 2012 02:32

ha ha ha,jag läste på ett av de där forumen. Administratören eller ägaren eller vad han nu är,han sköter visst sitt forum när han är full,ha ha låser trådar för medlemmar på fyllan och så var det nån stackare som tackade honom för det.

Johnny Ottosson

1 augusti 2012 08:49

En av de som tackade honom var Nisse, som är en mycket trevlig kille - honom betraktar jag definitivt inte som en "stackare" i negativ mening.

 
Ingen bild

качай и слушай у l

1 augusti 2012 08:18

Är det det här inlägget sverige demokraten skriver om ?

Själv verkar den där Daniell tycka att hans egen "personalia" är viktigare än andras eftersom han lämnar ut sin egen integritet och vad han sysselsätter sig med om kvällarna.

Men så funkar han tydligen själv när han är hög på, on the line,detta är ofattbart !

Från Luftvapen.info:

Re: Är bloggbenny en riktig person ?
av Daniel 01 aug 2012, 00:12

Jag har själv druckit lite vin ikväll med ytterst trevligt sällskap och en god middag, så jag känner mig lite on "the line"

alltså allvarligt är det luftvapen vi är intresserad av eller är detav personalia ?

Frågeställaren gömmer sig bakom en tysk-Switze proxy, vilket är helt okey. men man kan jhu undra varför detta intresse.

Jo det kan jag hålla med om, jag tror det helt enkelt blir för konstigt om man inte kan tala om allmänt kända personer på ett forum med fler än 6000 medlemmar. Sen måste man naturligtvis vara saklig och korrekt. Men det är ju en annan sak och långt från cencur och åsiktsregistrering.


Att man måste vara saklig och korrekt är väl uppt till var och en, och vem ska bedömma om man är saklig och korrekt?

Denna tråd är en exemplarisk tråd till varför vi undanber snack om privatpersoner.

Det enda vi försöker göra är att försöka värna om personers integritet., vem vet vem som hamnar i grytan nästa gång.

Jag tar och låser denna tråd då det inte innehåler något som helst intresse för dom flesta luftvapenintresserade. I tråden finns det en länk som hänvisar till en blogg ta en titt där om ni är intresserade.

Tack och hej

Johnny Ottosson

1 augusti 2012 08:56

Fast på ett sätt så är det väl bra att han berättar att han skriver på fyllan, om han nu gör det.

Hos en del andra så kommer det fram efteråt eller att man förstår det under kvällens gång i takt med att stavfelen ökar i frekvens och resonemangen blir allt mer obegripliga..

 
Ingen bild

Psilocybe semilanceata

1 augusti 2012 16:14

Jag tror jag fattar allt nu, Bloggbenny och Tryckfelsnisse är samma person!!

Den som gömmer sig bakom alias "Johnny Ottosson" är egentligen Christopher Walker, därav hans kostiga skjutställningar som han troligen lärde sig av pygméerna som uppfostrade honom.

Men är nebula117 och gubbe samma person?

 
Ingen bild

Ompa rompa

1 augusti 2012 20:40

Oj så intressanta diskutioner det förs här, då vet man i alla fall att man inte behöver lägga tid på att besöka denna sida mer, tack för mej!

 
Ingen bild

SverigeDemokraten

2 augusti 2012 03:50

jaha du Ompa rompa,du han säker med att läsa igenom merparten av Johnnys artiklar medan du var här och försökte stava rätt i ditt inlägg . Du stavar ungefär lika bra som en luftvapen.info admin få fyllan.

 
Ingen bild

Psilocybe semilanceata

2 augusti 2012 09:55

Vart är våran fina sport på väg, forumalkisar och folkmordshyllare styr en del av våra forum verkar det som.

 
Ingen bild

Görgen

2 augusti 2012 14:52

Och här är det för tillfället rena sandlådementalliteten där en del håller på och ska bräcka varandra med den ena trams/löjliga kommentaren efter den andra.

 
Ingen bild

Ordpolisen

2 augusti 2012 20:15

Ordet hann stavas med två n sverigedemokraten. Gnäll inte på andra när du själv stavar lika illa som en fiskmås, iq=SD

Förövrigt håller jag med om att vi inte behöver mer av folkmordshyllare på våra forum, ej heller på våra tävlingar.

 
Ingen bild

Nisse

2 augusti 2012 23:59

Att jag tackade Daniel är inte så konstigt...
Han satte stop för en diskussion som var på väg att spåra ur...
Man behöver inte gå som katten runt het gröt när någon frågar om Johnny, Han driver denna blogg helt öppet och för alla som vill läsa, han tål att man lägger upp hans namn när någon frågar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards