Airpang

Direktlänk till inlägg 19 juli 2012

Saker och ting...

Av Johnny Ottosson - 19 juli 2012 18:00


Utvecklingen framöver


Som några av er känner till så har jag hamnat i en skilsmässa med allt vad detta innebär. Saken är dessutom ytterligare komplicerad av att vi har två små barn tillsammans, liksom hus, företag och vår kennel med ett stort antal hundar som vi nu måste hitta nya ägare till.


Detta sammantaget har gjort att jag varken har haft tid, ork eller intresse att pyssla med Airpang den senaste tiden.


Som det ser ut nu så har jag hittat ett nytt boende, ett parhus i den mindre lokala metropolen Ucklum. Jag lämnar alltså centralorten Ödsmål med dess 608 invånare för det lite mer avsides belägna Ucklum med blott 255 invånare. Både mitt gamla boende likväl som det nya måste dock göras o ordning lite, det förstnämnda för att ge så bra pris som möjligt i den vikande marknaden vid dess försäljning, så att jag förhoppningsvis kommer ut skuldfri och den sistnämnda så att jag får den som jag önskar, det är ju som bekant enklare att tapelsera, måla och liknande innan man flyttar in en massa möbler och liknande än efteråt.


Trots semester så blir det alltså en hel del att göra och desto värre så har jag ännu inte hittat någon bra lösning för skyttet hemmavid, vilket naturligtvis är en stor nackdel jämfört med de suveräna möjligheter som jag har haft i Ödsmål. Vi får se om jag kan hitta någon lösning för detta framöver. Tills dess så är jag ju medlem hos Onsala LGK och kniper det så är det inte värre än att jag får sätta mig i bilen och köra ända dit ner för att skjuta lite.


Av utrymmestekniska skäl och på grund av mindre möjligheter att skjuta framöver så kommer jag också att avyttra ungefär drygt hälften av min vapensamling och därtill en del optik/tillbehör. När detta blir aktuellt (läs, efter bodelningen) så kommer detta att presenteras här på bloggen. Ett bra tillfälle för de som brukar ha ögonen öppna för lite fynd.

 
 
Ingen bild

SverigeDemokraten

20 juli 2012 00:34

gå till äktenskapsrådgivningen och fixa till förhållandet med din kvinna i stället.

Dom där förbannade luftgevären har fått alldeles för stor plats i ditt liv.

Du kommer att ångra dig om du väljer den andra vägen.

Johnny Ottosson

20 juli 2012 17:41

De har inte fått det, de har alltid haft det.

Oavsett vilket så har det inget med förhållandet att göra och jag har inget intresse av att ta upp den relationen igen, ens om det vore möjligt.

Nu har vi gått vidare båda två och man får då försöka göra det bästa möjliga av situationen. För min del så blir dock en konsekvens av detta att jag kommer att ligga lite lågt med hobbyn av rent praktiska skäl ett tag framöver.

 
GalaXyBloggen

GalaXyBloggen

20 juli 2012 13:30

Stämmer det SverigeDemokraten säger att det är skyttet som ligger bakom skilsmässan så ska du dra ner på det och lappa ihop äktenskapet. Det är viktigare än luftgevär, det håller jaq med om.

http://galaxybloggen.blogspot.com

 
Ingen bild

glenn

20 juli 2012 15:07

lycka till med allt ta det vackert bara så skall du se att det löser sig på bästa sätt
mvh glenn

 
Ingen bild

Nesse

20 juli 2012 20:34

Bättre tio luftgevär i skogen än en mutta i sängen, eller hur var det nu igen?

 
Ingen bild

SverigeDemokraten

20 juli 2012 22:41

okay,du vänd på mitt påstående,att de där förbannade luftgevären hade fått för stor plats i ditt liv.

Jag tolkar det du skrev som svar,att luftgevären ALLTID har haft för stor plats i ditt liv.

Ett tydligt bekännande ,att du är maniskt fast i luftvapenträsket, Ja! så är det Johnny,jag betraktar och anser att du bedriver ditt luftvapenintresse på ett maniskt sätt. Du svarade på min fråga för några månader sedan att du endast drev bloggen på 1 tim/dag. Tror jag inte på !

Du ägnar större delen av dagarna till att tänka på "dom där förbannade luftgevären",du hänger på forum runt om hela världen,skriver i vapentidningar,skriver på bloggen,låser in dig ett rum och skjuter genom öppet fönster,riggar upp för olika tester.
Ett av dina kulfång håller på att bli avskjutet vid roten,det är ett tjockt träd vis skogsbrynet,just det trädet vittnar om att du hållit på och bombarderat stammen som en galning under årens lopp .

1 tim/dag ?



Dom där "förbannade luftgevären" har tagit över allt sunt förnuft,hur skall det här gå när du skall retirera från Ödsmål samt avyttra halva samlingen.

Det du skrev om att separationen kommer dra med sig konsekvenser,i det har du alldeles rätt

hujeda mig Johnny,hujeda mig

Nu är det tydligen försent att styra upp det familjära mot den riktning som i begynnelsen var ment att hållas.

Men glöm aldrig, att kärlekens dörrar lätt kan öppnas,men de är djäääävligt tröga att stänga.

 
Ingen bild

Christer \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

21 juli 2012 00:39

Jäkligt jobbig situation där Johnny!
Jag hamnade i samma läge för ett antal år sedan, också med 2 barn.
Året efter det var jobbigt som sjutton. Även om det blev bättre så sitter såren kvar länge.
Men oavsett, så till slut kommer man ur det hela. Även om det låter konstigt, och barnen är det viktigaste man har, så glöm inte bort dig själv nu bara. Se till att ge dig själv tid att utöva intressen och umgås med vänner. Mår du bra så har du lättare att se till att även barnen gör detsamma!
Jag hoppas alla praktiska saker runt det hela löser sig på bästa sätt.
Ta hand om dig och barnen nu!

// Krille

Johnny Ottosson

21 juli 2012 01:15

Jag tror att det blir vad man gör det till och jag ser även en förändring som en bra möjlighet till utveckling.





 
Ingen bild

SverigeDemokraten

21 juli 2012 01:34

förändring ?

På så sätt att din luftgevärsmani på sikt eskalerar !

Till många Airpang läsares glädje.

 
Ingen bild

gubbe

21 juli 2012 13:48

Jobbigt läge, hoppas allt ordnar sig.

Johnny Ottosson

21 juli 2012 14:05

Tack, Gubbe.

 
Ingen bild

SverigeDemokraten

21 juli 2012 17:57

gubbe,jobbigt läge ?

självalt !

 
Johan

Johan

24 juli 2012 01:15

Tråkigt att höra Johnny!

http://www.skyddsjakt.n.nu

 
Erik

Erik

26 juli 2012 15:22

Mycket tråkigt att höra Johnny :( jag har själv haft mycket och läste detta först nu....
Hoppas att det löser sig på bästa sätt för Dig och Dina barn. Ibland kan förändring vara det bästa för alla inblandade även om det är tung när man står mitt i det.
Vi rings!

http://Airgun

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards