Airpang

Direktlänk till inlägg 22 mars 2012

Strul....

Av Johnny Ottosson - 22 mars 2012 22:00


Problem med Dianas nya P1000


Tyvärr så verkar det som att Dianas nya PCP har inneburit en hel del strul för sina återförsäljare och inte minst kunderna har drabbats illa. BAR har publicerat följande på sin hemsida.


Well, the P1000´s are not quite the gun we were hoping for. Multiple problems including power isuues, leaks and an unreliable loading mechanism has meant the guns have been shipped back to the importer. This isn´t what we expected from Diana and are very unhappy that guns can be shipped with such glaring problems. More info to follow but at this moment we don´t recommend this rifle .



Förhoppningsvis så kommer Diana att lösa dessa problem så fort som möjligt..

 
 
GalaXyBloggen

GalaXyBloggen

23 mars 2012 05:31

Tråkig start för Diana med PCP.

Vad sägs om att ha en rad med knappar så man kan dela inläggen på tex twitter och inte bara facebook. Kolla in min blogg under inläggen så får du se. Det går att hitta sådana applikationer vilken bloggportal man än använder. Jag vet inte om det skulle ge något för ingen twittrar om luftgevärsskytte men du kan ju bli först ;)Vem det, det kan dra trafik. Du vill ju öka besöksantalet.

Mats

http://galaxybloggen.blogspot.com

Johnny Ottosson

23 mars 2012 06:37


Jag har funderat på det men det har inte blivit av.

Det är väl typ 7% som använder Twitter och "alla" som har FB så jag har faktiskt inte orkat engagera mig efter att jag har fått FB anslutet.

 
PolarWolf

PolarWolf

23 mars 2012 08:05

The magazine indexing problems have been detected pretty much immediately after the guns hit the shops. It was my reason for leaving it on the counter and walk away. In the mean time this has been fixed, and my new P1000 is waitig for me when I come back to Holland (I'm in Sweden now).

The leaking and power issues...first I hear of it, but its something to keep an eye on!

http://www.fxoc.info

Johnny Ottosson

23 mars 2012 19:01

I belive the power issue is a strikt UK fenomena, related to their 12 fpe limit.

Some rifles were slipped out above the UK legal limit and this is seen as a major problem in the UK.

I dont think you will be affected of this buying a full power rifle for the Holland market.

 
GalaXyBloggen

GalaXyBloggen

23 mars 2012 21:17

Jasså är det så få som använder twitter? Jag som tycker att "alla" twittrar. Men du har säkert rätt ;)

http://galaxybloggen.blogspot.com

Johnny Ottosson

24 mars 2012 10:15

Jag kollade lite närmare på det..

Tydligen så är det 50 miljoner som använder Twitter dagligen, med andra ord 1/10 av Facebook.

Totala antalet användare var 200 miljoner mot 8-900 miljoner på FB.

I Sverige så förefaller dock skillnaderna vara större, gemene man kör FB och de mer medialt intresserade tenderar att dessutom köra Twitter.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards