Airpang

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

För en bättre hobby

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2012 17:00


Årsmöte hos Onsala LGK


Martin Lindfors i centrum, klubbens pålitlige sekreterare under mötet..


Idag var jag iväg på Onsala LGKs årsmöte hemma hos Nisse. En mycket trevlig tillställning med de mest namnkunniga och gemytliga medlemmarna närvarande. Inte mindre än 10 stycken hade hittat dit, trots att mötet var förlagt en underbart vacker vårvinterdag.


Man kan inte låta bli att beundra allt det arbete som många i klubben lägger ner på sin oavlönade fritid för att få klubben att fungera så bra som den gör. När ordföraren Lasse läste upp verksamhetsberättelsen så insåg man fort vilket enormt jobb det är med alla myndighetskontakter och all tidsödande synkronisering för att få det hela att flyta. Det ligger ett fruktansvärt omfattande arbete bakom för att få en klubb att fungera så bra och vara såpass välskött, både ekonomiskt och socialt. 


Precis som tidigare år så satsar Onsala framåt, små steg i taget för att bygga vidare en av hörnpunkterna i vår hobby. Ett dryga femtiotal medlemmar, en solid ekonomi samt en ständig strävan mot förbättring gör att det är ett rent nöje att vara medlem i just den här skytteklubben. Precis som de tidigare sex åren så kommer Onsala även i år att presentera ett snarlikt program som tidigare säsong. Det blir två tävlingar, regelbundna skyttehelger samt en hel del arbetsdagar för att hålla klubben på topp.



 
 
Ingen bild

MartinL

26 februari 2012 19:44

Tack Johnny för de fina orden :)

Kanske är vi några som kanske drar ett litet större lass, men samtidigt så bidrar ju alla i klubben på sitt sätt. Man befinner sig i olika faser i livet som göra att vissa intressen kommer och går, och tidvis får stå tillbaka för andra viktigare (t.ex familj) intressen.

Jag tycker dock att det är kul att OLK fortlever som en stark klubb. Medlemmar kommer och går, några består ;) Men så har det ju varit i alla andra klubbar jag varit med i annars också.

Väl mött alla skyttar på sommarens tävlingar :)

Martin Lindfors, sekreterare Onsala LK.

 
Ingen bild

:)

26 februari 2012 21:03

Kanske är dax att plocka ner julgardinerna;)

Johnny Ottosson

27 februari 2012 10:48

Ja, där får nog Nils-Evert förklara sig..hehe

 
Ingen bild

Nisse

27 februari 2012 12:48

Gardiner....... har jag sånna uppe?????? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Skapa flashcards