Airpang

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Bloggen 2011

Av Johnny Ottosson - 31 december 2011 18:00


Gott Nytt År !

Airpangs utveckling 2011 jämfört med 2010


Då är det dags att göra bokslut för ytterligare ett år här på bloggen. Under året så har drygt 58.000 unika besökare hittat in till Airpang för att ta del av bloggens material helt gratis. Utav dessa så är det 48.300 unika besökare från Sverige, 3300 besökare från USA samt 2500 norrmän. Underligt nog så kom besökare från England först på plats 6, passerade av besökare både ifrån Frankrike och Tyskland.

Om man vill se antalet unika besökare per månad så kan man använda grafen ovan, där kan man se att april var en mycket svag månad och att bloggen boomade ordentligt under maj och juni. Då kom vi upp på en hög och stabil nivå där bloggen har legat ända sedan dess.

Under semestern så har de flesta människor lite mer tid över samtidigt som vädret som regel är mycket förmånligt för just luftvapenskytte. Det är då naturligt att ha lite bättre siffror. Även tidigare år så kan jag tydligt se märkbart fler besökare under just juni till augusti. Under både 2010 och 2011 så har Airpang legat helt stabilt från september och året ut. Under 2011 dock med drygt 600 fler besökare varje månad.

Hur ser då framtiden ut? I nuläget så kommer bloggen att rulla på precis som tidigare, trots div erbjudanden att förändra den i en mer affärsmässig riktning.


Avslutningsvis så vill jag tacka alla besökare för den tid och de engagemang som de har lagt ner på att besöka Airpang under det gångna året och jag hoppas att bloggen även detta år har varit till kunskap och glädje.


Väl mött 2012 - året då världen förväntas gå under...


 



 
 
Ingen bild

brytpipa

31 december 2011 22:37

Tack för blogg året, och gott nytt år!

 
Johan

Johan

1 januari 2012 13:46

Gott nytt år och fortsätt blogga på Johnny!

http://www.skyddsjakt.n.nu

 
Ingen bild

MarcusB

1 januari 2012 16:03

Hej, Jag tänkte bara hälsa att du även har minst en regelbunden finlandssvensk besökare på din blogg :-). Det finns inga riktigt bra finska bloggar om luftvapen, så din sida är en bra källa förå lära sig alltmöjligt nytt. God fortsättning på det nya året!

/MarcusB, Borgå

Johnny Ottosson

1 januari 2012 17:17

Kul med besökare ifrån den östra delen av Sverige. God fortsättning.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards