Airpang

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Växer fint...

Av Johnny Ottosson - 14 juni 2011 21:00


Airpang i siffror


Idag fick jag lite statistik ifrån Bloggplatsen.se om hur Airpang ligger till när det gäller besökare. Utav totalt 141.938 st registrerade bloggar så uppdateras ungefär 330 st dagligen eller varannan dag. Utav detta så kan vi läsa att Airpang:


- har plats 17 igår (110614)

- har plats 21 senaste 7 dagarna

- har plats 35 senaste 30 dagarna


Förutom detta så har jag lyckats erhålla 14 st Like på Facebook och kan även konstatera att varje dygn så har jag drygt 200 st unika besökare, runt 2500 unika besökare varje månad med hittils 25.000 unika besökare under 2011...


Jämför vi med forum så har LuftvapenInfo, numera Sveriges största luftvapenforum, drygt 700 st besökare/24 timmar och Airgun har drygt 400 st/24 timmar. I skenet av detta så är jag mer än nöjd med mina ca 200 st...


Jag tackar så mycket för det överväldigande stora läsarantalet och hoppas ni tycker att bloggen är lika rolig att läsa som jag tycker att den är att skriva.

 
 
Mats Carlsson

Mats Carlsson

15 juni 2011 01:58

Du menar unika besökare eller hur? Tvåhundra om dagen är bra och inte så lätt att komma upp över. Jag brukar ligga där på min blogg i unika, mellan det och trehundra. Genom att du är så nichad med den här bloggen är det väldigt bra för du länkar ju inte till stora artiklar i kvällspressen tex som ger mycket trafik in. Du sökoptimerar inte heller antar jag så att du kör den här bloggen i sökmotorer? Det ger mycket trafik men kanske inte alltid kvalite;) Du har en bra blogg tycker jag och jag ska tipsa om den sedan. Jag läser med faschination trots att jag inte ens har ett luftgevär nu annat än ett enkelt 10J med brytpipa och kikarsikte. Det ska bli ett fett PCP sedan, funderar faktiskt på den här Elite. Men först nu ska är det 3-4 krutvapen som ska inhandlas som känns viktigare och det kostar det med;)

Men för träning och mängdträning framför allt och för att kunna träna hemma finns inget bättre än de här nya pcp vapnen med shroud som är alldeles tysta. Det är ju guld värt och speciellt om man bor på landet och har en bit in till banan att kunna träna hemma. Ammunitionen är grymt billig dessutom..

/Mats

http://galaxybloggen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards