Airpang

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Inkommande...

Av Johnny Ottosson - 13 maj 2011 12:12


Dags att ladda upp...


   Här har vi 1100 st JSB King och 1000 st Baracuda - en bra början


Idag fick jag bud om att jag har en bössa att vänta inom kort och om transportören bara sköter sin del så ramlar den ner här i Ödsmål på måndag/tisdag någongång.


Vapnet blir en FX Airguns Elite med 600 mm ST-pipa i kaliber 25 (6.35 mm).


Bössan ska gå varm här hemma nu under våren för ett kommande reportage i Vapentidningen om FXs senaste och tekniskt sett absolut mest intressanta modell. Självklart kommer också noterade iaktagelser och kalla siffor att hamna här på bloggen så fort som möjligt. Som referensvärde och referensvapen kommer jag att använda BSA Lonestar kaliber 25 och en vanlig FX Airguns Royale kaliber 22.

 
 
Ingen bild

Piore

13 maj 2011 19:54

Back in track ser jag Johnny.Du har glömt en intressant kulburk dock ser jag JSB Predator.25 som är en utmärkt kula till både Lonestar och Royale500.Ligger precisionsmässigt i samma liga som de andra burkarna du köpt.Det var en grov miss!!!!!! Skall bli roligt att se jämförelsen precisionsmässigt mellan ditt Elite med regulator versus mitt Royale500.Ensamma stjärnan vet jag ju redan att ingenting slår 50 meter>.Rule Britannia.

Johnny Ottosson

13 maj 2011 21:57

Det är alltid intressant att utvärdera. Jag ska även pröva Exterminator osv. Att det blev volymer av just dessa sorter beror på att jag ska använda dem till kronografmätningar och liknande. Med kurvor på bortom 100 skott vardera så måste man ju bunkra upp med rejäla mängder skott. För precisionsskytte så räcker det ju i allmänhet med enstaka burkar och där ska jag testa de flesta viktiga på marknaden eftersom modellen är såpass flexibel i utgångshastigheten.

 
Mats

Mats

13 maj 2011 22:15

Det är bra att skjuta luft då man gillar att skjuta;) Tänk vad det där skulle ha kostat om det varit patroner till grovkalibriga pistoler eller gevär.

Tack för en bra blogg. Den är mycket intressant att läsa även om jag inte har något PCP just nu. Det ska dock införskaffas för målskjutning.

http://galaxybloggen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Skapa flashcards