Airpang

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

Kulor i pungen..?

Av Johnny Ottosson - 6 februari 2011 10:00



 

Mera pellet pouches !


Som den minnesgode läsaren kommer ihåg så prövade jag lite olika diabolpungar förra året: http://airpang.bloggplatsen.se/2010/03/04/2626262-en-len-pung/


Nu har jag hittat ännu en som dessutom är riktigt bra:


  

Den nya diabolpungen

 

Idag har jag hittat en riktigt bra produkt, en mycket trevlig diabolpung av syntetmaterial. Modellen har halvstyva sidor av lite grövre textil samtidigt som ovandelen är tillverkad av ett tunnare och mjukare material.


  

Baksidan

 

På baksidan av pungen så finns det två fästen. Dels ett fäste i form av en rejäl plastklämma som håller fast pungen i ett par byxor eller liknande och dels en strap med kardborre för att fästa pungen på vapnet eller kanske vid ett exempelvis ett träd.


  

Öppen pung

 

Pungen öppnar rejält och bildar en lätt konformad strut med den smalare delen uppåt. Låsningen sker med hjälp av dragtrådar och ett glidlås. Det sistnämnda kan manövreras enkelt både med handskar och med en enda ledig hand.


  

Med den lilla typen av ask inuti

 

Pungen är utomordentligt rymlig och sväljer utan vidare 1000 st .22 JSB Jumbo Exact. Om man har en mindre ask, typ JSB Heavy etc, så kan hela asken placeras inuti pungen samtidigt som densamma kan stängas utan problem.


  

Mera vikt med 1000 diaboler men det funkar fint ändå.

 

Sammanfattningsvis så har vi en lätt, slitstark och funktionell diabolpung med en del smidiga finesser och riktigt bra rymlighet. Det absolut bästa har jag dock sparat till sist - priset. Den betingar 39 kr ink moms. Ett klipp!

 
 
Ingen bild

Anders H

6 februari 2011 12:49

Hej!
Finns att köpa i alla djuraffärer och kallas då "godispåse" "belönings pung"
och är då meningen att den skall användas till att ha belöningsgodis till din hund när du tränar den... finns flrera modeller som jag tycker är bättre än den du visade Jonny.
Finns tex en modell som har en väldigt styv ring i toppen och som är rätt styv i bävernylonen också, och som även har den förträngningen du visar på dina bilder, den har även en stabil bältesklämma som sitter monterad uppe i toppen på påsen, detta gör att påsen inte hänger ner sig då man belastar den med nått tungt!
Vill man se många olika modeller så kan jag rekomendera att man går på en "nationell/internationell" hundutställning
/Anders

Johnny Ottosson

6 februari 2011 13:26


Helt riktigt !

Du löste det väldigt snabbt faktiskt. Jag räknade kallt med att någon säkert skulle känna igen den förr eller senare och du hade ögonen med dej.

Egentligen så tänkte jag avslöja sanningen i morgondagens blogg men du knäckte det fort.

Just den jag hittade importeras av Dogman och har fördelen av att den kan hittas nästan överallt, där hundprylar säljs.

Jag gillar den modellen skarpt och funderar ibland på varför en motsvarande diabolpung ska behöva kosta uppåt 200 kr?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards