Airpang

Direktlänk till inlägg 29 januari 2011

Dagen före...

Av Johnny Ottosson - 29 januari 2011 13:45


 

I morgon så är det dags !


Då sker den stora Luftvapenmässan hos FX Airguns i Fagerlid. För att det ska bli enklare att hitta för den som inte har varit där tidigare så har Erik på Airgun gjort två utmärkta kartor som kan underlätta:


  

Alltså, strax innan Hova

 

  

Ett bra flygfoto

 

Fredrik ringde för övrigt i morse för att stämma av läget, han hade då varit nere i Göteborg för att hämta upp Ben Taylor, som hade lyckats boka sitt returflyg till 9.30, vilket faktiskt inte är detsamma som 21.30 för oss som inte bor på en isolerad Ö där man fortfarande räknar det mesta på udda sätt.




Just Bens närvaro var in i det sista lite osäkert eftersom han hade angelägna saker att bestyra på hemmaplan men nu befinner han sig till sist på svensk mark.

Övriga annonserade deltagare har också lyckats hålla sig tillgängliga och vi har inga avbokningar på dessa. Fredrik har även lyckats skaka fram lite specialutrustning med vilka besökarna med egna ögon kan kolla inuti exempelvis en pipa eller en tub för att få se vad som skiljer olika kvalitéer ifrån varann.

Jag är helt övertygad om att vi alla kommer att ha en riktigt minnesvärd kanondag i morgon!

Välkomna!

 
 
Ingen bild

zeke-cool

29 januari 2011 14:15

Jag förstår inte riktigt vittsen med att ha mässan förlagd till en Söndag!

Johnny Ottosson

29 januari 2011 14:44

De som inte förstår detta har vanligtvis aldrig arbetat inom vården eller handeln.

Igenom att välja en söndag så kan fler deltagare komma, sådana som vanligtvis arbetar lördagar.

Ett exempel på detta är Tobbe på Hurricane som aldrig hade kunnat komma på en lördag eftersom han jobbar lördagar, samma sak även för min egen del (även om detta iofs var min lediga lördag).

 
Ingen bild

zeke-cool

29 januari 2011 15:48

Nu för tiden så hör det väl även till att de som arbetar inom handeln även jobbar på Söndagar!
Och jag tror inte det hade varit några större problem för Tobbe att hålla stängt en Lördag.
Jag hade tänkt mig att besöka mässan men de som skulle följa med mig och dela på bensinkostnaden ville inte på en Söndag.

Johnny Ottosson

29 januari 2011 16:04

Jag frågade Tobbe och om det var en lördag så hade han inte kunnat komma.

Det är betydligt fler som jobbar lördag än söndag om du exempelvis tänker på detaljfackhandeln osv.

Ett skäl är naturligtvis att det är förhållandevis dyrt att hålla öppet på söndagar jämfört med lördagar.

Sedan vet jag att det finns en liten klick av människor som av religösa skäl vill helga sin vilodag och inte företa sig några aktiviteter men jag tror den gruppen är mindre än andelen lördagsarbetare, åtminstonde hos luftvapenentusiasterna.

 
Ingen bild

Johan

29 januari 2011 17:52

Johnny,
Du får fota mycket och lägga upp så vi som missar mässan får stillat vår FX nyfikenhet...=)

 
Ingen bild

Micke

29 januari 2011 18:53

Skulle vila se ett foto på manen,legenden,myten Tobbe.

 
Ingen bild

marhol

29 januari 2011 19:54

Finns det någon mer utförlig adress till fabriken att mata in i gps:en?

Jag hittar bara postnumret på Eniro.


 
Ingen bild

MG

29 januari 2011 20:32

Koordinater
WGS 84 (lat, lon):
N 58° 50.294', E 14° 9.915'
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.83824, 14.16526
RT90:
6525180, 1405309
SWEREF99:
6522340, 451818

 
Ingen bild

zeke-cool

29 januari 2011 22:24

Det skulle vara trevlig om du fota och filma lite på mässan! Du kanske kunde göra ett repotage från mässan här på bloggen??

Johnny Ottosson

30 januari 2011 04:58


Det kommer att komma en hel del material.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards