Airpang

Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

En ny video

Av Johnny Ottosson - 13 januari 2011 20:45


Teds review

 

Del 1 av 2

Ted Madison har gjort en videotest av FX Airguns Royale i två delar och idag så har han släppt den första delen. En intressant och välgjord hobbyvideo. Mycket nöje.

 
 
Ingen bild

Silwer

13 januari 2011 21:47

Så där mycket papper har då jag inte sett med nån svensk FX.

En ana sak, vad han och du än såger så ser faktiskt syntetversionnen snyggare ut, det är lite fyrkantigt legostuk på den här annars.

Bra film ändå, då han visar allt på denna bössa som nästan aldrig informeras om på forumen, dels för at få äger dem men också tydligen en ovilja at snacka om dem.

Avtryckarmekanismen är ett skämt ännu anser jag.
DEt suger ju inte men är knappast matchmäsigt.

Matningen verkar dock klart bra, låter klick-klick så at säga nåt man kanske saknat på Cyclonemodellerna tex.

Magasinet är en dålig sak, de där blir dyra bara och plast va?, det funkade ju bra med revolvermagsainen.

DEn ser ut tat vara ganska slö att ladda om, men å andra sidan så har man ju märkt att det aldrig blir en så viktig del som de med semibössor påstår.

60 skott med 20fpe är väl inte allt för imponerande med en 400cc tub?

Kul att se iaf då alla andra struntat i att förevisa bössan i åratal nu.

Johnny Ottosson

13 januari 2011 23:52

Det är inte samma avtryck. Komponenterna liknar förvisso varann men det är en annan härdning på vippan till Royale samt lite andra mindre skillnader.

Ovilja att snacka om dem? Tja, här på bloggen så kan du råka hitta ett och annat inlägg om Royale om du kikar runt lite...

Magasinen är numera både av plast och metall, de gamla helplastmagasinen tillverkas inte längre.

Revolvermagasinen har den nackdelen att indexeringsmekanismen måste sitta i själva vapnet, annars så är det en bra magasintyp och billigare än urverksmagasinen.

Repeteringen är lika snabb/långsam som Cyclone men mindre glapp och skramlig.

Vilket annat mekaniskt vapen ger 60 skott ur 400 cc vid 33 fpe med 20 fps eller mindre spridning?

Jag har aldrig sett något sådant iaf..

 
Ingen bild

MG

13 januari 2011 23:10

Har du verkligen provat avtryckaren på en royale 400
silva! eller är det bara så att du i gentligen vill ha en sådan men ej har råd, så då skriver du skit om den?

 
Ingen bild

Silwer

13 januari 2011 23:18

DEt är samam variant som i äldre FX bössor.

OCH det är inte skräp, men jag har provat rent matchtrycke på den här nivån.

Steget under rent elektroniska avtryck.

Skriva skit om? det är inte skit utan bara så jag uppfattar det av filmen.
Ala är ju så hemliga med sina Royale bössor.

Dessutom vidhåller jag att jag tycker syntetkolven är snyggare.

Vill ha en? ja fick jag en så, men jag rusar inte direkt til köp som dt är nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards