Airpang

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Dagens tema..

Av Johnny Ottosson - 31 december 2010 18:45


 

Gott nytt år !

 

 

Idag vill jag passa på att tillönska alla mina läsare ett riktigt gott nytt år med en förhoppning om mycket skytte, säkert skytte och roligt skytte. Säsongen kickar igång ordentligt på Luftvapenmässan (100130) och sedan drar tävlingssäsongen igång på riktigt under vårkvisten.


Idag har jag även gjort några små justeringar på bloggen, varav den mest påtagliga torde vara den nya toppbilden. Annat nytt är att det numera finns en rubrik som heter "Tidigare år", där man kan läsa dagens inlägg för exakt ett år sedan, som en återblick eller kompliment till den aktuella dagens inlägg.


I övrigt så funderar jag lite på olika idéer för att utveckla bloggen, i syfte att bredda den som plattform för luftvapenhobbyn. En tanke kan vara en öppen diskussionsgrupp på Facebook, som ett kompliment till bloggen, där man skulle kunna köra lite mera off-topic baserade ämnen än 100 procent luftvapen.


Varför då just Facebook? Jag har talat med entusiaster i USA runt detta och andra hobbygrupper strukturerade på detta sätt har oftast haft en bra och stabil verksamhetsutveckling när de har valt den här metoden. Skillnaden mellan detta och ett konventionellt forum är att man kan bygga den som en helt öppen grupp utan central styrelse samtidigt som icke-anonymiteten (man använder ju sitt vanliga FB-konto) bromsar spammare, tokstollar och extremister. Detta eftersom inläggen i den gruppen även kan läsas av deltagarens övriga vänner, utanför hobbyn. Kan detta vara ett intressant koncept även för svenskt vidkommande?


Kommentarsfältet står öppet för synpunkter runt detta, samt diverse nyårsönskningar.

 
 
Ingen bild

micke

31 december 2010 20:50

Gott Nytt år på dig Johnny.
Hoppas blogen fortsätter att växa. liksom ditt skrivande.

 
Ingen bild

Per-Olof

31 december 2010 21:24

Gott Nytt år från polcirkeln här i tomtens hemtrakter.Har läst din blog med mycket nöje och hoppas att den fortsätter en lång bit in i framtiden

 
Ingen bild

MR

31 december 2010 21:37

Gott Nytt År!

Snygg bild.. motivet.. ;)

Kör igång på FB funkar det inte kan man ju alltid lägga ner det hela.

Finns fortfarande ett antal luftvapen skyttar ute i landet som tror dom är helt ensamma om sin hobby, alla sätt att ragga nya till sporten är bra.

 
Ingen bild

Peter

1 januari 2011 13:25

Önskar dig detsamma Johnny.Härligt med sommarbilderna.Vet du om BSA har något nytt på gång?

Johnny Ottosson

1 januari 2011 17:41


Inget som jag har hört talas om. De har väl fullt upp med att få R10 att fungera acceptabelt..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards