Airpang

Direktlänk till inlägg 17 november 2010

De första 500...

Av Johnny Ottosson - 17 november 2010 10:00

 

Ett halvt tusen..

 

Då har jag producerat de första 500 stycken inläggen i bloggen Airpang och detta tog lite drygt 11 månader vilket ger knappa 2 inlägg varje dag. Förutom dessa inlägg så har jag även erhållit 1322 st kommentarer på inläggen och därtill bygsamma 24 stycken gästboksinlägg. Antalet frågor är 40 st men frågefunktionen är en add-on som inte fanns med från början.


Jag har även kört 14 st omröstningar om diverse saker och jag lade faktiskt upp en helt ny omröstning så sent som igår men trots 150 st unika besökare idag så har inte en enda uppmärksammat den nya omröstningen?!


Antingen så ändrar jag omröstningar på tok för sällan eller så har omröstningsrutan en väldigt diskret placering.


Bilder är något som fyller ut bloggen och antalet foto uppgår till 875 st, något som faktiskt står för större delen av bloggens databas.


Det jag funderar över nu är bloggens framtida öde, ska den rulla på som hittils eller finns det förslag på någon annan slags utveckling?


Hör gärna av er med era synpunkter.

 
 
Ingen bild

Kohn

18 november 2010 23:58

Tycker det är en mycket trevlig blogg att följa, även luftvapen inte är min största hobby. Tycker det är intressant att läsa tester, se lite bilder. Det går nog att skapa lite mer uppmärksamhet kring omröstningar om de ligger lite mer synligt. Saker som ligger ute i kanterna tenderar att försvinna i mängden. Skulle även vara intressant, tycker jag, med lite sorterbara kategorier på något vänster. Finns massor med intressanta inlägg här, men de puttas ju ständigt bak. Vill man läsa något igen så måste man komma ihåg ungefär när, vilket inte alltid är lätt. Typ som enklare mappar eller taggar. Typ "dagens tavla" och "FX" "HW" eller vad det nu månne vara. Men en sådan funktion är kanske lite överkurs...?

Johnny Ottosson

19 november 2010 21:14

Tack för dina synpunkter, kul att du gillar bloggen.

Sorterbara kategorier har jag funderat länge över trots att det blir ett drygt jobb att sortera in 500 inlägg på rätt plats. Problemet är dock att om jag inte gör det direkt så bygger jag bara på problemet i takt med att jag producerar allt fler inlägg.

Vi får se hur jag löser detta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards