Airpang

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

All time high..

Av Johnny Ottosson - 25 oktober 2010 00:09


Bra tryck idag


Det gångna dygnet har erbjudit ett ovanligt högt tempo med hela 187 unika besökare. Detta skickar upp Airpang till plats 24 av de totalt 91738 st bloggarna på Bloggplatsen för den dagen. Jämför man med vårt största forum (Airgun) så hade man där 358 st unika besökare på samma dygn och då erbjuder ju ändå ett forum så mycket mera än en blogg, inte minst i fråga om antalet inlägg.

 
 
Ingen bild

Skogshuggarn

25 oktober 2010 02:19

Se där ! Vikket satans tryck det var i bloggen i dag då .Forsätter det så här så får du nog skaffa blogg licens,det verkar liksom ha överskridit det tröskelvärde på 10 bloggjoul som man som svensk är betrodd att hantera utan godkännande från myndighet.Det är inte så konstigt att din blogg ofta besöks,,här finns mycket gott att finna .Kör hårt och brutalt,,ingen minns en fegis,Johnny ! Hoppas du gör en rättvis utvärdering av den nya mirakel ammunitionen Smoothtwist .

Johnny Ottosson

25 oktober 2010 10:00

Visst är det kul att bloggen har blivit populär men egentligen så skapade jag den mest för att ha ett helt eget utrymme där jag själv har kontroll över de inlägg jag själv skriver.

Tidigare så lade jag ut tiotusentals (bokstavligen talat) inlägg på forum bara för att sedan konstatera att forumsägaren tröttnar på hobbyn efter några år och sedan drar ur sladden varpå allt arbete blir ogjort.

Här är tanken att informationen ska bestå och att det succesivt ska bli en slags referensbibliotek för den intresserade.

Hittils, sedan 091204, så har jag 457 st unika inlägg, jag har laddat upp 832 st foto och erhållit 1259 st kommentarer.

Vidare så har det ramlat in 30 st frågor, den funktionen fanns inte ifrån början utan är en addon, liksom 24 st gästboksinlägg.

Det jag själv märker på populariteten är att det ramlar in inbjudningar ifrån diverse mer eller mindre obskyra bloggare som vill byta länkar eller köpa reklamutrymme.

Den enda marknadsföring som jag har gjort är att jag hr bloggens adress som signature på Yellow Forum, AirgunAdvice samt Robsoft.

Själv så har jag svårt att förstå det stora intresset med tanke på att jag bara lägger ut 1-3 inlägg om dagen, ett forum exempelvis kan ju lätt ha 20-50 inlägg om dagen och borde därför generera klart fler läsare..?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards