Airpang

Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Reltih88 är borta....

Av Johnny Ottosson - 28 juli 2010 14:33


 

Avslöjad !!


I samband med att jag blev bannad på Airgun så anförde man "spridandet av nazistisk propaganda" som skäl, vilket ju som bekant var rent nys. Lite förundrad och  en smula förolämpad över detta så tänkte jag minsann skoja lite med dem och samtidigt testa hur utvecklad och effektiv naziradar som de egentligen har.


Egentligen så ska man inte skämta om politiska doktriner som nazism, kommunism och islamism vilka ligger till grunden för ofattbara brott mot mänskligheten men om man nu slår sig för bröstet och result bannar misstänkt naziverksamhet (vilket jag tycker är helt utmärkt) så måste man ju självfallet vara mycket alerta mot detta även när inte just JAG råkar vara inblandad, eller hur?




Så, vad ska vi dra till med? Varför inte Hitler, detta torde ju de flesta tydligt förknippa med nazism? Många användare på forum brukar göra anagram över sina namn, ett känt exempel är ju Nahoj som egentligen hette Johan.

Kort sagt så körde jag samma princip och slog till med Reltih, det kan ju inte vara så avancerat att genomskåda om man nu är uttalat känslig mot just nazism. Namnet är ju så uppenbart så att det kanske till och med finns med i registret över förbjudna användarnamn så för säkerhets skull så lade jag till 88.

Varför då 88? Jo, 88 i sifferform (åttioåtta) används inom nynazistiska kretsar som noaord för frasen "Heil Hitler". Detta då bokstaven H är den åttonde i det latinska alfabetet. Talet 88 har därför används i nazistiska bandnamn och tidskrifter, exempelvis vit makt-banden Section 88, Warfare 88 och Konkwista 88.

Mera nazistiskt än så kan ju knappast att användarnamn bli, eller hur?

Den gode Reltih88 med hemort Berlin gjorde därmed entré och jag räknade kallt med att bli avslöjad tämligen direkt. Icke då? Dag efter dag så kunde jag problemfritt logga in?? Då bestämde jag mig för att exponera användarnamnet ännu mera, detta igenom att ligga online flera timmar i streck nonstop.

Fortfarande ingen reaktion..?!?

Nu började jag bli lite fundersam, jag skickade PM till vänner och bekanta och fick lite blandade reaktioner. Någon tyckte att det var ett barnsligt spratt, andra höjde liksom jag på ögonbrynen över att inget händer men två personer svarade spontant att de direkt förstod att det var jag...?

Kunde det vara så att ansvariga Moderatorer också genomskådade saken och lät mig hållas bara för att skämta tillbaka...?

Dagarna rullade på, veckorna likaså - hela tiden med namnet inloggat så att det tydligt syntes på huvudsidan. När JFX sedan började laja över nazismen med sin tråd om tyska språket så var jag svårt frestad att lägga ut några citat ifrån Hitlers mest kända tal men lade till slut band på mig.

Så, äntligen - till sist, idag efter några veckor så bannade man användarnamnet med den korta motiveringen - "Olämpligt nick.."

  

 
 
Ingen bild

Johan

29 juli 2010 22:05

Hmmmmm jaha! Så jag är så känd????? Det visste jag inte! /Johan (nahoj)

 
Ingen bild

Johnny

31 juli 2010 22:23

Kul o se dej igen! Är du verksam på forumen också numera? Känd kan man nog lugnt påstå att du är (ännu)..hehe

 
Ingen bild

Johan

3 augusti 2010 20:34

Hej! Ja jag känner mig lite som "gasen 2" ;) Vilka töntar på airgun.se! Jag skulle ta foto på mina bössor och lägga upp dom på deras skitiga forum annars skulle jag bli bannad. Och sedan blev jag anklagad för hets mot folkgrupp för att jag talade nedsättande om Stockholmare! Stockholmare är till för just det ändamålet. hehe.

 
Ingen bild

Johnny

3 augusti 2010 23:27

Det gäller att vara politiskt korrekt, annars är man rökt serru..

=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johnny Ottosson - 20 juni 2023 21:00

  En ammunitionstest!   Klassiska Baracuda med tre olika vikter och betydligt bättre burk.     När jag köpte min gamla BSA Ultra på sommaren 2006 så betalade jag £249 vilket kompletterades med £89 för kikarsiktet och ytterligare 2 x £4...

Av Johnny Ottosson - 11 april 2023 19:00

  Brno nummer 5 Ett vackert vapen, bara stål och trä dessutom.   Även denna gång så kommer temat att vara rimfire/”salongsgevär”/småviltstudsare/kantantänt/22LR eller vad man nu egentligen vill kalla den här vapengruppen. Jag har...

Av Johnny Ottosson - 19 mars 2023 17:00

  På dryga distanser...   Att skjuta över 40 meter med 177/8J är en utmaning utomhus. Idag blev det en sväng till huset och eftersom det var någorlunda vindstilla så tog jag min lilla Crosman 1701 Bullpup - i allt väsentligt drivlinan av e...

Av Johnny Ottosson - 26 februari 2023 17:00

Skön söndag!   Idag blev det en sväng runt de nya domänerna. Även den här helgen så kunde jag inte motstå frestelsen att åter igen ta med min gamla BSA ut till huset för lite skytte över 40 meter. Man kan alltså säga att förra helgen g...

Av Johnny Ottosson - 25 februari 2023 21:30

    Plastic fantastic!     Syntetstockar har blivit allt mer populära! Syntetstockar är numera nästan mer talrika än stockar av trä eller laminat och i takt med behoven av bättre lönsamhet, liksom rådande designtrender för skjutvapen, ...

Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Skapa flashcards