Airpang

Alla inlägg under februari 2010

Av Johnny Ottosson - 1 februari 2010 10:00


 

CZ presterar bra i snöfall...



Trots ett stundtals ymnigt snöande så var det åtminstonde på förmiddagen relativt vindstilla och det sakta dalande snöflingorna föreföll definitivt inte störa möjligheterna till att få bra träffbilder ifrån min lilla 200.


Dagen påbörjades med 30 meter och JSB RS som vanligt;




  

Som traditionen bjuder så glömde jag justera om från 25 meter på första serien.



Resultatet blev i genomsnitt 14.60 mm vilket kändes mycket bra med tanke på omständigheterna och det var även detta som inbjöd till lite övningar på 50 meter. En stötvis vind låg på åt vänster med varierande styrka.


Även på 50 meter så körde jag JSB RS och här är 9 träffbilder i en löpande följd:


  

Efter tavla nummer 6 så fick jag fylla upp luft igen..

 

Ännu en gång lyckades jag glömma luftmängden i tuben och plötsligt började några skott att ta väldigt lågt. Med över 120 skott i tuben så kollar man sällan på manometern..


Genomsnittet blev 26 mm och detta är jag mycket nöjd med, givet förutsättningarna med 8 joule och 45 skott i löpande följd. Sämsta resultatet blev 44 mm och det bästa 13 mm, vilket även är all time low för det vapnet på den distansen.


  

En träffbild på 13 mm från 50 meter med CZ200T.


Min CZ har dock en bit kvar till de 6 mm som jag har noterat för all time low med min Lonestar, detta är även personbästa på 50 meter för mig överhuvudtaget - oavsett vapen.


Efter lite bruk av min motorsåg så har jag nu rensat fram en ännu längre bana och den kommer att mäta minst 65, kanske 70, meter. Den ser jag verkligen fram emot att testa både med Lonestar och CZ.



Presentation


Välkommen till bloggen om Luftgevär. Detta är portalen till luftvapenvärlden i Sverige. Här finns alla nyheter om luftvapen samt länkar så att man kan gå vidare till alla sidor i Sverige som intresserar luftvapenentusiaster.

Fråga mig

868 besvarade frågor

Omröstning

Är Airpang en meningsfull del av din luftvapenhobby som tillför dig nytta?
 Ja, oundgänglig
 Ja, bra och nyttig
 Tja, kul men inte mer
 Nej, slöläser bara ibland
 Nej, kommer aldrig mer att besöka

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

AirPang Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards